واکنش نبیل به گفته‌های رئیس جمهور فراری افغانستان

© Photo / Facebook/RNرحمت الله نبیل
رحمت الله نبیل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به گفته های غنی نوشته است که او یک روز بدون دروغگویی و عوام فریبی قومی زندگی نمی‌تواند.
به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل رئیس امنیت ملی پیشین افغانستان در واکنش به گفته های اشرف غنی رئیس جمهور فراری افغانستان گفته است که غنی حتی یک روز بدون دروغگویی و عوام فریبی قومی نمی‌تواند زندگی کند.
وی از گفتگو جنرال کارتر بریتانیایی با غنی نیز انتقاد کرده و حضور یک جنرال را در مسند مجری پرسش برانگیز دانسته و این کار را تلاشی برای توجیه ناکامی و فرار غنی دانسته است.
آقای نبیل در برگه توییتر خود نوشته است که جنرال کارتر از سالها پیش بالای غنی سرمایه‌گذاری کرده بود.
دیدار اشرف غنی با زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
خلیل‌زاد: اگر غنی فرار نمی‌کرد، انتقال قدرت به‌صورت رسمی انجام می‌شد
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان گفته است: " این جنرال کارتر بود که در ابتدا غنی را انتخاب کرد و سپس در سال 2011 برای رهبری انتقال امنیتی از آیساف/ناتو به ANDSF برای او لابی گری کرد.
او گفته است که این جنرال کارتر بود که راه را برای سفر مخفیانه اشرف غنی به پایگاه هوایی "چاک لالا" پاکستان در ماه های اخیر هموار کرد.
به گفته نبیل اکنون جنرال کارتر در تلاش است تا فرار و شکست اشرف غنی و فروپاشی جمهوری را توجیه کند تا همدستی خود را در سرمایه گذاری روی شخص اشتباه پنهان کند.
سخنان او درحالی است که رئیس جمهور فراری افغانستان در گفتگو با بی بی سی، اظهار داشت که دلیل اصلی سقوط نظام اعتماد او به "شرکای بین‌المللی" از جمله امریکا بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала