علایم اختلال بینایی و شب کوری

© Flickr / Ben Churchillслепота
слепота - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
بخصوص کاهش ویتامین A می تواند منجر به اختلال بینایی و "شب کوری" شود.
به گزارش اسپوتنیک، تاتیانا بوچارووا، متخصص غدد در روسیه اظهار داشته است که ویتامین A یکی از مهم ترین ویتامین ها برای بینایی ویتامین А است که به عصب بینایی کمک می کند و همچنان ماهیچه های چشم را تقویت می کند. این متخصص خاطرنشان کرد: کمبود ویتامین منجر به خشکی قرنیه و انسداد مجاری اشکی می شود. چشم درد برای همه کسانی که زمان زیادی را پشت کامپیوتر می گذرانند آشناست.
افغانستان نابینا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2016
مرد نابینا چهره اش را دید
یکی دیگر از پیامدهای ناخوشایند کمبود ویتامین A "شب کوری" است: پدیده ای که در تاریکی، بینائی کاهش می یابد و فرد حداقل نور را می بیند. مشکلات چشم مانند پیرچشمی که وابسته به سن است، در اثر کاهش مواد غذایی مهم در بزرگسالی ایجاد می‌شود. این بیماری، آسیب لکه زرد یا همان نقطه کوچک زرد رنگ در شبکه چشم است و بعد‌ها باعث کاهش یا از دست دادن بینایی می‌شود و بعد از مدت طولانی می‌تواند باعث مشکلات چشمی و حتی کوری بشود. لکه زرد حساس‌ترین ناحیه چشم است که در پشت چشم باعث فراهم شدن دید مرکزی و واضح و دقیق می‌شود.
به عبارت دیگر رژیم غذائی خالی از مواد غذائی مناسب به ویژه پروتئین، میوه‌جات و سبزیجات منجر به کاهش بینایی می‌شوند. براساس یک تحقیق کاربوهایدرات و نشایسته‌جات، ارتباطی با قدرت بینایی ندارند. چه بسا با افزایش مصرف کاربوهایدرات و نشابسته‌جات، چاقی و افزایشBMI رخ داده و گاهی با امراض قلبی و عروقی و مشکلات بعدی، منجر به مشکلات بینایی در بزرگسالی خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала