صالح سکوتش را شکست و از برنامه از پیش ریخته شده فرار غنی و تسلیمی افغانستان پرده برداشت

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان می گوید که از لابلای مکالمه و صحبت دریافتم که میخواهند رییس جمهور به خارج برود.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک نگاشته است که روز شنبه تاریخ ۱۴ اگست سال ۲۰۲۱ آقای حمدالله محب و داکتر فضلی ساعت ده بجه در کاخ صدارت به دیدنم آمدند. این وقتی بود که من از عدم اعلان مقاومت ملی خشمگین و ناراض بودم چون روز پنجشنبه قرار شده بود که مقاومت ملی اعلان گردد. آنها دلایل خود را داشتند. از من در ارتباط به برنامه هایم پرسیدند. مشورت شان این بود که باید با خونسردی و به درازمدت فکر شود. باید کاری شود که طالب را از داشتن مشروعیت محروم سازیم چون چیزی بنام پروسه صلح دیگر وجود ندارد. اینکه پروسه صلح فروپاشیده بود یک واقعیت است.
او تاکید دارد: "از لابلای مکالمه و صحبت دریافتم که میخواهند رییس جمهور به خارج برود. من گفتم که من به هیچ صورت کشورم را ترک نمیکنم. تا هر مقداری که بتوانم مقاومت میکنم. اگر در هیچ جای نتوانم کاری کنم بام خانه ام را در تایمنی سنگر می سازم. آقای فضلی با کسی در تیلفون در تماس شد و از دفترم بر آمد و دقایقی بعد آمد و گفت بسیار خوب پس در تماس می باشیم و مشورت خواهیم کرد".
آقای صالح تاکید دارد که مشاور پیشین امنیت افغانستان گفته است که پاکستان تلاش دارد تا او را از بین ببرد.
او گفت: "آقای محب گفت پاکستانی ها تصمیم گرفته اند که چند نفر را با شنیع ترین روش بکشند و حتا قبل از کشتن نیم کش کرده در شهر بگردانند و یکی از آن نفر ها خودت استی. من گفتم تصور کرده میتوانم و شاید حق شان باشد. از دشمن کدام توقع دیگر نباید داشته باشیم".
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان می افزاید که او 15 آگوست کابل را به مقصد پنجشیرترک کرده است: "روز یکشنبه تاریخ ۱۵ اگست ساعت نه و پانزده دقیقه از منزلم در تایمنی به طرف ولایت پنجشیر حرکت کردم و در آنجا در شکل دهی مقاومت سهم گرفتم و نگذاشتیم لکه ی تسلیمی و تضرع بر جبین پایگاه مقاومت و ملت ما حک گردد. روایت مقاومت با مقاومتگران و خون پاک شماری از این پاک بازان رقم خورد و ادامه دارد".
در ادامه نوشته آقای صالح آمده است که وقتی تصاویر انهدام دو عراده رنجر طالب را که دیشب به همت مدافعین مقاومت در قریه رخه انجام شده بود میدیدم برایم فخر عجیب دست میداد. چه سربلند ملتی. که خاک راه شان بود شرافت جبین من.
او اظهار داشت: "من هیچ علاقه به نوشتن قیل و قال شکست ندارم زیرا وطن از ماست و روزی از دست این گروه نیابتی ، ستم گر بیگانه با فرهنگ و تاریخ ما آزادش می کنیم. برای من روایت مقاومت – تضعیف و شکست طالب اهمیت بیشتر از نوستالژی نویسی دارد".
این اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان پس سقوط جمهوریت اولین مصاحبه صوتی اش را رادیو بی بی سی انجام داد، شهروندان افغانستان او مسئول سقوط نظام بیست ساله این کشور می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала