امیکرون در مقابل با سویه‌های دیگر؛ کدام سویه کرونا خطرناک‌تر است؟

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
سویه کرونای امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کووید-19، 75 درصد میزان مرگ و میر این سویه کمتر است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه تلگراف با استناد به داده‌های محققان موسسه ملی بیماری‌های عفونی در آفریقای جنوبی و همکارانشان از دانشگاه پرتوریا گزارش داد که سویه کرونای امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کووید-19، 75 درصد میزان مرگ و میر این سویه کمتر است.
دانشمندان بیماران بستری در شهر تشوانی ولایت خائوتنگ آفریفای جنوبی را تحت نظارت قرار دادند. آنها دریافتند که 4.5 درصد از بیماران بستر شده در شفاخانه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا امیکرون جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که در موج‌های قبلی کرونا این رقم به 21.3 درصد رسیده بود.
محققان همچنان دریافتند که کمتر از نیمی از افرادی که در بستر شده اند به اکسیجن نیاز دارند در حالی که در سویه‌های قبلی این رقم به 99.5 درصد رسیده بود. همچنان تعداد کسانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند کمتر از 1 درصد در مقابل در سویه‌های قبلی 4.3 درصد بود.
علاوه براین، بیماران بستری شده در شفاخانه در طول شیوع امیکرون به طور متوسط پس از 4 روز از بستر مرخص شدند، در حالی که در موج‌های قبلی 8.8 روز بود.
محققان بر این باورند که به زودی "تفکیک کامل میزان عوارض و مرگ و میر" وجود خواهد داشت که به اپیدمی پایان داده و منجر به یک مرحله آندمیک خواهد شد.
امیکرون اولین بار در بوتسوانا و آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن به بعد در اسرائیل، بریتانیا، هلند، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، استرالیا، بلجیم، و هنگ کنگ مشاهده شده است.
Медсестра у пациента в отделении интенсивной терапии в больнице в Афинах, Греция  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
بلایی که امیکرون بر سر حافظه بیماران می‌آورد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала