Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هندی‌ها از مجسمه رونالدو در شهر گوا رونمایی کردند + عکس

© AFP 2023 / Gregorio CunhaКриштиану Роналду со своим сыном под статуей самого себя во время церемонии открытия в своем родном городе Фуншале, 2014 год
Криштиану Роналду со своим сыном под статуей самого себя во время церемонии открытия в своем родном городе Фуншале, 2014 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
عضو شوید
مجسمه کریستیانو رونالدو در کالانگوته شهر گوا به هدف ترویج فوتبال و الهام بخشیدن به جوانان در عرصه ورزش، رونمایی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتگالی منچستریونایتد، یکی از بازیکنان محبوب فوتبال است که در سراسر دنیا هواداران بی‌شماری دارد.
این بازیکن در کشورهای آسیایی و بخصوص در جنوب آسیا محبوبیت ویژه دارد و بسیاری از جوانان با استایل و سلیقه خاص رونالدو با فوتبال آشنا و به دیدن بازی‌های باشگاه‌های مطرح اروپا عادت نموده‌اند.
رونالدو در شهر گوای هندوستان که زمانی مستعمره پرتگال بوده است و مردم این شهر با فرهنگ و رسوم پرتگالی‌ها به خوبی آشنایی دارند، بیشتر از سایر نقاط این کشور محبوبیت دارد.
این را می‌شود از تازه‌ترین اقدام مردم گوا برای قدردانی از رونالدو دانست زیرا آن‌ها از مجمسه این بازیکن در کالانگوته شهر گوا رونمایی کردند.
این مجسمه که 410 کیلوگرام وزن دارد، در مدت سه سال ساخته شد و به رنگ زرد در منطقه فوتبال خیز گوا نصب شده است.
هدف از ساخت این مجسمه بزرگ ترویج فوتبال و الهام بخشیدن به جوانان در عرصه ورزش عنوان شده است.
نصب این مجسمه واکنش‌های تندی نیز به همراه داشت و آن‌هایی که استعمار پرتگال خاطرات خوشی ندارند، با تکان دادن بیرق سیاه مخالفت خود را با مجسمه رونالدو در شهر گوا نشان دادند.
لازم به ذکر است که گوا زمانی مستعمره پرتغال بود و در 19 دسامبر 1961 به هند ضمیمه شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала