چهار واقعۀ جدید پولیو در افغانستان ثبت شد

© Photo / ریاست صحت عامه ولایت هراتواکسین پولیو
واکسین پولیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
عضو شوید
وزارت صحت عامه می‌گوید از آغاز سال میلادی تا به حال چهار واقعۀ مثبت بیماری فلج اطفال "پولیو" در افغانستان ثبت شده که بیشتر آن در ولایت کندوز بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جاوید هژیر سخنگوی وزارت صحت می‌گوید: “امسال در افغانستان چهار واقعه مثبت پولیو به ثبت رسیده است که سه آن در ولایت کندوز و یک واقعه مثبت دیگر در ولایت غزنی بوده است".
در همین حال شماری از داکتران می‌گویند به دلیل ناامنی‌ها در ماهای پیش، روند ارایه خدمات صحی در ولایت کندوز محدود شده بود و نیز به دلیل نبود کارمندان صحی کودکان زیادی از واکسین باز مانده اند.
از سوی هم شماری از باشند‌گان کابل عدم آگاهی خانواده‌ها در مورد پولیو و باور‌های نادرست در مورد واکسین را از عوامل عمده افزایش واقعات این مریضی می‌دانند.
شاه وامق یکی از باشندگان کابل می‌گوید: “دو دوره واکسین تمام شد. اما فقر و نرسیدن واکسین در مناطق دور دست باعث این شده که هنوز واقعات مثبت آن در افغانستان باشد".
عبدالباری یک باشنده دیگر کابل می‌افزاید: “تعداد کارمندان واکسین پولیو کم است و اگر تعداد کارمندان زیاد باشد تا خانه به خانه بروند این مشکل از بین خواهد رفت".
A local health worker administers a vaccine at a local health center at the financial district of Makati, east of Manila, Philippines, Friday, Sept. 12, 2014. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
چهارمین دور کارزار تطبیق واکسن پولیو در افغانستان آغاز شد
پیشتر سازمان صحی جهان از محدود شدن خدمات صحی، نبود ادویه و کارمندان صحی در افغانستان هشدار داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала