ظاهر اغبر: مقاومت علیه طالبان در پنجشیر، کندهار و اندراب نیز وجود دارد

© Photo / facebook/AghbarZahirمحمد ظاهر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان
محمد ظاهر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
عضو شوید
محمد ظاهر اغبر سفیر افغانستان در دوشنبه اظهار داشت که مقاومت در برابر طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت تروریستی) نه تنها در پنجشیر بلکه در کندرهار و اندراب نیز در جریان است.
به گزارش اسپوتنیک، سفیر افغانستان در تاجیکستان گفت: "هیچ فکر نمی‌کرد که طالبان به این سرعت کشور و کابل را تسخیر و تصرف کنند. در کشور ارتش بیش از 50 هزار نفری هست، ارتشی آموزش دیده و مجهز، و حتی توافق‌نامه با امریکا هم وجود داشت که بر اساس آن، امریکایی‌ها باید از ما محافظت می‌کردند، اما به آن عمل نکردند و اجرا نکردند. اشرف غنی رئیس سابق افغانستان با توافق پنهانی با برخی طالبان، فرار کرد و به ملتی که وی را انتخاب کرده بود، خیانت کرد."
آقای اغبر افزود که مقاومت علیه طالبان نه تنها در پنجشیر، بلکه در کندهار و منطقه اندراب، ولایت بغلان نیز وجود دارد.
سفیر افغانستان در تاجیکستان تصریح کرد که صالح در پنجشیر است، جبهه مقاومت سلاح و تجهیزات کافی برای مبارزه با طالبان در اختیار دارد.
سفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
اغبر: طالبان برای شبه نظامیان "القاعده" و "داعش" پاسپورت افغانستان صادر می‌کنند
پیشتر وی گفته بود که طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت تروریستی) برای شبه نظامیان "القاعده" و "داعش" (گروه‌های تروریستی ممنوع در روسیه) پاسپورت افغانستان را می‌دهند و سیگنالی جدی برای تمام بشریت است که تروریست‌ها در حال قانونی شدن هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала