واکنش انگلیس ها به اظهارات گورباچف در مورد "غرور آمریکا" پس از فروپاشی شوروی

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Экс-президент СССР Михаил Горбачев
Экс-президент СССР Михаил Горбачев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
خوانندگان یک نشریه‌ای انگلیسی، اظهارات آخرین رهبر شوروی در مورد خودسری های آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را مورد بحث قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی بریتانیایی "دیلی میل" در گزارشی اظهارات میخائیل گورباچف، رهبر سابق شوری را که روز گذشته (جمعه 24 دسامبر) در خصوص رفتار غرب پس از فروپاشی شوروی بیان داشت، به بررسی خوانندگان گذاشت.
آخرین رهبر شوروی در اظهاراتی بیان داشت که از زمان فروپاشی شوروی، آمریکا "جاه‌طلب و خودباور" شده و این منجر به گسترش فعالیت نظامی ناتو شده است.
رهبر شوروی سابق در سالروز استعفایش از رهبری شوروی، گفت: در چنین وضعیتی، چطور می‌شود روی روابط برابر با آمریکا و غرب حساب کرد؟
او به "روحیه پیروزمندانه غرب، خصوصا آمریکا" پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 اشاره کرد.
گورباچف گفت: "آن‌ها جاه‌طلب و خودباور شده و در جنگ سرد، اعلام پیروزی کردند."
آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی معتقد است که در دوران او مسکو و واشنگتن جهان را از رویارویی و مسابقه هسته‌ای نجات دادند. اما او در ادامه تاکید کرد "برندگان" تصمیم گرفتند امپراتوری جدیدی بسازند. از این رو ایده گسترش ناتو به وجود آمد. منظور گوباچف پیروزی ایالات متحده در جنگ سرد علیه شوروی است.
این گبری با نام مستعار Tom2131 نوشت: "در واقع، ما فقط باید خودمان را مقصر بدانیم. وقتی اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، باید دست دوستی دراز می‌کردیم (حتی پیشنهادی برای پذیرش آنها در ناتو وجود داشت).
کاربر دیگری با نام Ganacus خاطرنشان کرد: "آمریکا در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 قول داده بود که یک اینچ به مرز روسیه نزدیک‌تر نشود، تمام وعده‌های آمریکایی‌ها چنین دارد."
کاربری به نام Bak گفته است: "گورباچف ​​باید تمام توافقات را به صورت مکتوب از رئیس جمهور، ریگان دریافت می کرد.
یک کاربر دیگر TONKA7نظر خود را چنین بیان می‌کند: "بزرگترین خیانت. غرب باید روسیه را پس از آنکه پرده فروریخت، می پذیرفت."
گفتنی است هفته گذشته مسکو درخواست‌های امنیتی خود را به غرب ارائه کرد و گفت که ناتو نباید اعضای جدید را بپذیرد و ایالات متحده از ایجاد پایگاه‌های جدید در کشورهای شوروی سابق خودداری کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود گفت که واشنگتن مایل است در مورد این پیشنهادها بحث کند. مذاکرات ممکن است در آغاز سال آینده در ژنو انجام شود.
در مقابل یک مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن در اوایل جنوری برای مذاکره آماده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала