در اوکراین احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را مورد ارزیابی قرار دادند

© Sputnik / Michael Klimentyevاز تاریخ و محل نشست عنقریب پوتین و ترامپ پرده برداشته شد
از تاریخ و محل نشست عنقریب پوتین و ترامپ پرده برداشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
معاون پیشین رادای عالی اوکراین گفت، که روسیه و امریکا اجازه وقوع جنگ جهانی سوم را نخواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، یوهان مورائف، معاون پیشین مجلس ورخوونا رادای اوکراین گفت: روسیه و امریکا اجازه وقوع جنگ جهانی سوم را نخواهند داد، زیرا این امر منجر به نابودی بشریت خواهد شد.
به گفته این سیاستمدار، سلاح های هسته ای یک عامل بازدارنده است.
وی در شبکه تلویزیونی "ناش" گفت: هر انسان عاقلی می‌داند که جنگ جهانی سومی نه فردا و نه بعد از سال نو رخ نخواهد داد.
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
امریکا جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد
مورائف همچنین بر این باور است، که دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رئیسان جمهور روسیه و آمریکا در ژنو و همچنین امتناع طرف امریکایی از تحریم‌ها علیه پروژه نورد استریم 2، نشان می‌دهد که ظاهرا توافقی بین دو طرف در حال آماده شدن است.
در 21 اکتبر، رهبر روسیه احتمال وقوع یک جنگ جهانی را ارزیابی کرد. به گفته وی، خطر نابودی کامل متقابل وجود دارد که نباید فراموش شود. وی افزود: مسئولیت سلاح های هسته ای بر عهده قدرت های هسته ای است.
روزنامه بریتانیایی دیلی اکسپرس در 20 اکتبر فهرستی از شش کشوری را منتشر کرد که احتمال شروع جنگ جهانی سوم در آنها وجود دارد.
در 10 اکتبر، رابرت فارلی، ستون نویس نشریه 19 Fortyfive گفت: درگیری میان ایالات متحده و چین می تواند به جنگ های جهانی سوم و چهارم منجر شود.
وی افزود: چین و ایالات متحده ممکن است جنگ را بر سر تایوان آغاز کنند. وی در عین حال به این نتیجه رسید که هرگونه درگیری مسلحانه در غرب اقیانوس آرام یک فاجعه خواهد بود و منجر به تخریب زیرساخت هایی می شود که بین آسیا و آمریکای شمالی ایجاد شده است.
در 8 اکتبر، دیمیتری سولونیکوف، مدیر مؤسسه توسعه دولتی معاصر، کارشناس علوم سیاسی تأکید کرد که خطر یک جنگ جهانی سوم وجود دارد، اما ممکن است دور از چین رخ دهد. به گفته وی، ایران در حال حاضر در شرایط سختی قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала