امریکا به ناتو اجازه نزدیک شدن به مرز روسیه را داده است

© AP Photo / Virginia MayoЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
عضو شوید
یک منبع در دولت امریکا گفته است که اعمال بالقوه روسیه در اوکراین سربازان ناتو را به مرزهای خود نزدیکتر میکند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام دولت امریکا خاطرنشان کرده است که اقدامات روسیه باعث می‌شود سربازان ناتو به این کشور نزدیک شود، نه به دور از آن.
وی افزود: اگر روسیه در آنچه که ممکن است اتفاق بیافتد و پیشروی کند، ما و متحدانمان آماده ایم تا بهای سختی را تحمیل کنیم که به اقتصاد روسیه آسیب می رساند و دقیقاً به آنچه نمی خواهد منتهی می شود. ما این را مستقیماً به روسیه، از جمله از طریق روسای جمهور بایدن و پوتین، منتقل کردیم.
اما پیش از این ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو" در مصاحبه با یک روزنامه‌ی روسی اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در خصوص تمایل ناتو برای گسترش به سمت روسیه را رد کرد و گفت، این پیمان هرگز وعده گسترش به سمت شرق را نداده است.
Военная техника во время движения к Москве на тренировку парада Победы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
روسیه به استقرار نیرو و تجهیزات نظامی در مرز با اوکراین ادامه می‌دهد
طی هفته های اخیر تنش ها در شرق اروپا و به ویژه در اوکراین بین روسیه و غرب و در راس آنها امریکا بالا گرفته است؛ جاییکه غرب روسیه را متهم به لشکرکشی برای تصرف اوکراین می نماید و مسکو نیز درعین حال با رد این اتهامات، می گوید که گسترش و استقرار تسلیحات و زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهای غربی روسیه در شرق اروپا و اقدامات آمریکا در این منطقه از جهان مسبب تمام تنش های فعلی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала