چگونگی انتقال مواد شیمیایی آمریکا به اوکراین

عضو شوید
جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرده که تحویل مواد شیمیایی از آمریکا به اوکراین در ماه اکتبر صورت گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد باسورین، نماینده رسمی شبه نظامیان جمهوری خود خوانده "دونتسک" گفت هوا پیما های ایالات متحده آمریکا در اوایل ماه اکتبر امسال "پادزهر" های مواد شیمیایی را برای آماده سازی تحریکات به اوکراین منتقل نمودند.
وی گفت این هواپیما ها در فرودگاه کیف و بوریس پول اوکراین تخلیه شدند و محموله دوم در ماه نوامبر رسید.
باسورین در صحبت با شبکه تلویزیونی روسیه – 24 گفت، این مواد در ظرف های ترموز مانند فلزی 45 میلی متری بسته بندی شده بودند.
به گفته وی، در حال حاضر این مواد شیمیایی در انبارها در منطقه خارکوف نگهداری می شود.
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
شویگو از رکورد تاریخی سه گانه هسته ای روسیه خبر داد
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش ازاین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست گسترده فرماندهان وزارت دفاع در مسکو اعلام کرد: شرکت‌های خصوصی نظامی آمریکا مقدمات اقدامات تحریک‌آمیز برای استفاده از مواد شیمیایی در منطقه درگیری در دونباس در شرق اوکراین را فراهم می‌کنند. حضور مشاوران نظامی آمریکا در اوکراین "خط قرمز" محسوب می‌شود.
وزیر دفاع روسیه گفت: در لهستان زیرساخت‌هایی برای جذب لشکر زرهی آمریکا به اضافه سیستم ضد موشکی آگیس ایجاد می‌شود زیرساخت‌هایی که در آستانه تکمیل شدن است.
شویگو اظهار کرد: بیش از 120 عنصر شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا در دو منطقه آودیوکا و بریزووسکویه در منطقه دونتسک اوکراین مستقر هستند.
گفتنی است اوکراین در بهار سال 2014 میلادی کمپین نظامی را علیه جدایی طلبان جنوب شرق اوکراین آغاز کرد که روی کار آمدن دولت مرکزی کی‌یف را به دنبال یک کودتای تحت حمایت آمریکا قبول نداشتند. سازمان ملل برآورد می‌کند که در درگیری‌های اوکراین بیش از 13 هزار تن کشته شده‌اند.
طی هفته های اخیر تنش ها در شرق اروپا و به ویژه در اوکراین بین روسیه و غرب و در راس آنها امریکا بالا گرفته است؛ جاییکه غرب روسیه را متهم به لشکرکشی برای تصرف اوکراین می نماید و مسکو نیز درعین حال با رد این اتهامات، می گوید که گسترش و استقرار تسلیحات و زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهای غربی روسیه در شرق اروپا و اقدامات آمریکا در این منطقه از جهان مسبب تمام تنش های فعلی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала