آمادگی امریکا و ناتو برای گفتگو با روسیه

© REUTERS / Pool / Olivier HosletГоссекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
عضو شوید
بلینکن و منشی عمومی ناتو درباره اوکراین گفت‌وگو کردند و به آمادگی این ائتلاف برای گفت‌وگو با روسیه اشاره کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه امریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا و ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو درباره وضعیت اوکراین گفت‌وگو کردند و آمادگی این ائتلاف را برای گفت‌وگوی سازنده با روسیه اعلام نمودند.
در این پیام آمده است: "امروز بلینکن وزیر امور خارجه امریکا با ینس استولتنبرگ منشی عمومی ناتو صحبت کرد تا در مورد نگرانی های مشترک در مورد استقرار نیروهای نظامی روسیه در سرحدات اوکراین صحبت کند. آنها رویکرد ناتو در قبال روسیه را در مسیری دوگانه مورد بحث قرار دادند و خاطرنشان کردند که ائتلاف همچنان برای نشست سازنده آماده است".
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
هشدار روسیه به اقدامات تحریک آمیز ناتو
اخیرا، کیف و کشورهای غربی نسبت به تشدید ادعای "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی سرحدات اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به دید خود منتقل می‌کند. به گفته وی، این اقدام هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند. روسیه بارها اتهامات غرب و اوکراین را رد کرده و مدعی شده است که اظهارات "تجاوز روسیه" بهانه ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی سرحدات روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала