سازمان ملل برای تأمین امنیت تاسیسات‌ خود به طالبان پول می‌پردازد

© https://twitter.comطالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند
طالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد برای تأمین امنیت تأسیسات خود پرداخت حدود شش میلیون دالر را به طالبان پیشنهاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز با استناد از منابع خود نوشت: سازمان ملل متحد برای محافظت از تاسیسات خود پرداخت نزدیک به شش میلیون دالر را به پرسنل وزارت امور داخله طالبان که سرپرست آن زیر تحریم سازمان ملل متحد و آمریکا قرار دارد، پیشنهاد کرده است.
رویترز گفته است که سندی را در این مورد مشاهده کرده و نیز یک منبع مطلع این موضوع را تایید کرده است.
بر بنیاد این سند، پول پیشنهادی به عنوان دست‌مزد ماهانه به نیروهای طالبان که از تاسیسات سازمان ملل متحد محافظت می‌کنند، در سال آینده داده خواهد شد.
در سندی که رویترز براساس آن گزارش تهیه کرده است، چهار میلیون دالر برای تامین امنیت در سال 2022 توسط 20 نهاد مرتبط به سازمان ملل که در افغانستان فعالیت می‌کند، تهیه شده است.
توافق‌نامه‌ای نیز با دولت پیشین افغانستان وجود داشته است که براساس آن سازمان ملل متحد به وزارت امور داخله در بدل محافظت از تأسیساتش پول می‌داد.
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
بررسی طرح کمک به افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل
بخشی بزرگی از چهار میلیون دالر برای دست‌مزد ماهانه به مقدار 257 تا 319 دالر و نیز کمک هزینه غذایی ماهانه 90 دالر، هزینه می‌‌شود. این پول در گذشته در اطراف پرداخت می‌شد اما؛ اکنون در کابل نیز هزینه خواهد شد.
رویترز نگاشته است که فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، در پاسخ به پرسش‌هایش در ایملی نوشته است: "سازمان ملل متحد به عنوان یک کارفرما وظیفه دارد که ظرفیت کشورهای میزبان را در شرایطی که پرسنل سازمان ملل در مناطق ناامن کار می‌کنند، تقویت و در صورت لزوم تکمیل کند".
رویترز می‌گوید که این طرح نشان‌دهنده تداوم ناامنی در افغانستان پس از تسلط طالبان، خروج آ مریکا و سقوط دولت پیشین و نیز کمبود بودجه حکومت طالبان به دلیل قطع‌ کمک‌ها است.
این رسانه امریکایی از قول کارشناسان نگاشته است که پرداخت پول به طالبان این پرسش را خلق می‌کند که آیا تحریم‌های امریکا و سازمان ملل علیه طالبان و رهبران ارشد آن‌ها نقض شده است یا خیر. و آیا سازمان ملل متحد می‌تواند انحراف در مصرف پول را برای مقاصد دیگر تشخیص دهد یا خیر؟
فرحان حق گفته است که بودجه یومانا"دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد" در دست بررسی است و یوناما مطابق با رژیم‌‌های تحریمی سازمان ملل متحد کار می‌کند.
یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز گفته است که طالبان و شبکه حقانی از سوی ایالات متحده تحریم شده است و کسانی که از آن‌ها حمایت کنند، در معرض تحریم امریکا هستند. مقام وزارت خزانه‌داری امریکا از اظهار نظر درباره پیشنهاد سازمان ملل خودداری کرده است.
در گزارش آمده است که یوناما نزدیک به دو میلیون دالر اضافی را برای "خدمات مشابه" خارج از بودجه امنیتی همراه با سایر نهادهای سازمان ملل متحد هزینه می‌کند.
سخنگوی سازمان ملل متحد گفته است که چنین وجوهی به صورت مستقیم به گیرندگان پرداخت می‌شود، بدون دخالت مقام‌های طالبان.
تاکنون مقام‌های امارت اسلامی طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала