هشدار سازمان بهداشت جهانی از گسترش سریع اومیکرون

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی از گسترش سریع سویه اومیکرون نسبت به گونه های دلتای ویروس کرونا هشدار داده و گفته است که اومیکرون حتی کسانی که واکسین شده اند را نیز آلوده می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (دوشنبه - 29 قوس) گفته است که شواهد ثابتی وجود دارد که نشان می‌دهد اومیکرون به صورت قابل توجهی سریع‌تر از نوع دلتا در حال گسترش است.
به گفته او، احتمال این که افراد واکسین شده در برابر COVID-19 دوباره به اومیکرون مبتلا شوند نیز وجود دارد و اطلاعات کافی در مورد نحوه کنترل اومیکرون وجود ندارد.
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
دانشمندان سویه اومیکرون را با ویروس آزمایشگاهی مرتبط دانستند
رییس سازمان صحی جهان در آستانه کریمس از مردم خواسته است که جشن‌ها و تجمعات را به تعویق بیندازند.
در همین حال دیوید نابارو، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه جدید ویروس کرونا به سرعت شیوع پیدا کرده و تعداد موارد جدید ابتلا به آن هر دو تا سه روز دو برابر می شود.
سومیا سوامیناتان، کارشناس ارشد سازمان جهانی صحت نیز گفته که "غیرعاقلانه" است که از شواهد اولیه نتیجه گرفته شود که اومیکرون خفیف‌تر از نمونه‌های قبلی است.
او هشدار داد که افزایش مبتلایان به این عفونت، ممکن است که سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد.
این در حالی است که اومیکرون یا نوع جهش یافته ویروس کرونا برای نخستین بار در آفریقای جنوبی کشف شد.
از آنجا که نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا تا حدی ایمنی ایجاد شده توسط واکسن‌ها یا بیماری قبلی را خنثی می‌کند، پیشگیری از بروز بیماری ناشی از این گونه جدید حائز اهمیت است.
محققان معتقدند افرادی که به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون به کرونای بدون علامت دچار شده‌اند، ممکن است به طور قابل توجهی در انتقال ویروس به دیگران نقش داشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала