تاجیکستان به افغانستان کمک های بشردوستانه می فرستد

© Sputnik / Сергей ГунеевЭмомали Рахмон. Архивное фото
Эмомали Рахмон. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
رئیس جمهور تاجیکستان طی پیامی به پارلمان این کشور گفت که دولت تاجیکستان دستور داده شده است تا تمام تلاش خود را برای کمک به مردم افغانستان انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان طی پیامی به پارلمان این کشور گفت: "کشورش به‌عنوان نزدیک‌ ترین همسایه افغانستان نمی‌تواند نسبت به مصیبت‌های مردم رنج‌دیده خود بی‌تفاوت بماند، من ضروری می‌دانم که جامعه جهانی کمک‌های بشردوستانه هدفمند را به مردم رنج‌دیده افغانستان ارائه کند."
رئیس جمهور افزود: در این روند به دولت تاجیکستان دستور داده شد تا تمام اقدامات ممکن را برای ارائه کمک های بشردوستانه به مردم برادر افغانستان انجام دهد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که تاجیکستان با همکاری سازمان های بین المللی ذیربط، فرصت های لجستیکی گسترده ای را در این زمینه ارائه کرده است. به عنوان مثال اکنون شش پل در سال های استقلال در مرزهای دو کشور ساخته شده است که با کمک آن ها کمک های بشردوستانه به مردم برادر افغانستان ارائه می شود.
رحمان گفت: "دوباره تاکید می‌کنم که مردم افغانستان با ظرفیت‌های عظیم سیاسی، تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی خود باید بر سرنوشت حال و آینده خود حاکم شوند."
به گفته وی، ساختار حکومت و نحوه اداره کشور باید با اراده و نظر مردم این کشور تعیین شود.
سفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2021
سفیر افغانستان در تاجیکستان: طالبان قادر به اداره کشور نیست
رحمان گفت: ما بر این باوریم که تنها راه دستیابی به ثبات در افغانستان، متحد کردن همه مردم و ایجاد حکومت منافع و نمایندگان همه ملت‌ها و نیروهای سیاسی است.
وی افزود: متأسفانه امروز افغانستان در حال تجربه یک بحران عمیق سیاسی و انسانی است که می تواند عواقب جدی در درازمدت داشته باشد.
به گفته وی، طول مرز تاجیکستان با افغانستان بیش از 1400 کیلومتر است که 60 درصد کل مرز منطقه آسیای میانه با این کشور را تشکیل می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала