هیئت طالبان نتیجه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد را مثبت ارزیابی کردند

© @https://twitter.com متقی عازم پاکستان شد
متقی عازم پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
هیات طالبان به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه پس از شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد پاکستان، امروز به کابل برگشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، آقای متقی با اشاره به ایجاد صندوق کمک های سازمان همکاری های اسلامی برای افغانستان و نیز گماشته شدن نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان، سفرش به پاکستان را موفقیت آمیز توصیف کرد.
وی به خبرنگاران گفت که تمام کشورهای اسلامی که در این نشست شرکت کرده بودند، وعده همکاری های بشردوستانه و توسعه ای به مردم افغانستان، را دادند.
آقای متقی به خبرنگاران گفت: “در نشست سازمان همکاری اسلامی، همه کشورهای عضو به اتفاق آرا متعهد به ارایه کمک‌های بشردوستانه و راه‌اندازی پروژه‌های توسعه شدند.”
وی در مورد به رسمیت شناختن طالبان از سوی جامعه جهانی گفت: “این یک واقعیت مشهود است که وقتی به هر کشوری سفر می‌کنیم به گرمی از ما استقبال می‌شود. ما جلساتی داریم. هر روز که می گذرد بر تعداد سفارتخانه های خارجی در کابل افزوده می شود و سفرا و دیپلومات های ما به کشورهای دیگر اعزام می شوند.”
آقای متقی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مورد تهدید داعش از افغانستان، به خبرنگاران گفت که خاک افغانستان علیه کسی استفاده نخواهد شد. وی گفت: “ما داعش را بهتر از دیگران کنترل کرده ایم.”
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала