طالبان برای جهادی‌های خارجی شناسنامه افغانستانی صادر می کنند

© Photo / FB / Omar Adeebتذکره الکترونیک افغانستان
تذکره الکترونیک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
عضو شوید
تعدادی از اعضای سازمان‌ تروریستی جماعت انصار‌الله تاجیکستان و جهادی‌های پاکستانی، اخیرا در کابل و بدخشان به کمک طالبان شناسنامه‌های افغانستانی دریافت کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، منابع موثق در بدخشان و کابل در صحبت با این خبرگزاری تایید کردند که از دو ماه پیش، شماری از اعضای جماعت انصارالله و جهادی‌های پاکستانی که در ۲۰ سال گذشته در صفوف طالبان در افغانستان جنگیده‌اند، با جعل اسناد و به سفارش فرماندهان طالبان، شناسنامه‌ افغانستانی دریافت کرده‌اند.
یک منبع در بدخشان به این خبرگزاری گفت: پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، صدها عضو جماعت انصارالله که سال‌هاست در بدخشان مستقرند، از هراس اینکه طالبان آن‌ها را بازداشت کند از پناهگاه‌هایشان در کوهستان‌های بدخشان متواری شدند، اما شماری از آنان به‌دلیل رابطه دوستانه و نزدیک با فرماندهان محلی طالبان هنوز در شهرستان‌های ارغنج‌خواه، کشم، بهارک، راغستان، یمگان و جرم حضور دارند. به گفته این منبع، این افراد به‌ دلیل تعهدی که به طالبان دارند، مورد احترام فرماندهان محلی طالبان در بدخشان‌اند و برای اینکه بتوانند از امتیازات اعضای طالبان در ساختار این گروه برخوردار باشند، شناسنامه افغانستانی دریافت کرده‌اند.
مرکز تایید شناسنامه در کابل الکترونیکی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2019
مرکز تایید شناسنامه در کابل الکترونیکی شد
به گفته این منبع، تروریست‌های خارجی به‌ویژه اعضای جماعت انصارالله، در صفوف نظامیان طالبان از نفوذ زیادی برخوردارند و پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، از میان آنان یک گروه نظامی ویژه به‌نام "قطعه عمری" ایجاد شده است. بر اساس معلومات منبع، قطعه عمری در همکاری با گردان انتحاری منصوری، در شهرستان‌های هم‌مرز با تاجیکستان فعالیت می‌کند.
در همین حال، یک منبع در کابل می‌گوید، یک بخش ویژه برای صدور شناسنامه به اعضای گروه طالبان، در ساختار اداره شناسنامه افغانستان ایجاد شده است. بر اساس معلومات این منبع، مسئولان اداره توزیع شناسنامه که طالبان آن‌ها را انتخاب کرده است‌، دلیل ایجاد این بخش را محروم بودن اعضای این گروه و خانواده‌هایشان از دریافت شناسنامه و گذرنامه در ۲۰ سال گذشته عنوان کرده‌اند.
به گفته این منبع، در جریان توزیع شناسنامه برای اعضای طالبان، شماری از جهادی‌های پاکستان که در ۲۰ سال گذشته در صفوف این گروه می‌جنگیدند نیز در کابل و برخی دیگر از شهرها، شناسنامه افغانستانی دریافت کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала