وزارت خارجه ترکیه به رسمیت شناختن حکومت طالبان را زودهنگام خواند

© AP Photo / Andrew Harnikچاووش اغلو : همکاری روسیه و ترکیه در زمینه ی دفاعی گامی علیه ناتو نیست
چاووش اغلو : همکاری روسیه و ترکیه در زمینه ی دفاعی گامی علیه ناتو نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه گفت، که ترکیه به رسمیت شناختن حکومت طالبان را زودهنگام می داند.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر وزارت امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان را زودهنگام می‌داند و باید همه‌گیر باشد.
چاووش اوغلو به خبرنگاران در اسلام آباد گفت: "دستور کار برای به رسمیت شناختن طالبان هنوز گنجانده نشده است. و طالبان همچنین درک می کند که این خیلی زود است. ما تحقیقاتی داشته ایم، اما این به معنای به رسمیت شناختن ما نیست".
به گفته وی، انقره به دولت طالبان توصیه می کند، که در موضوعات قومی و سیاسی، به ویژه به حقوق زنان و تحصیل دختران توجه کند.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2021
خواست جبهه مقاومت: نشست شورای وزیران سازمان همکاری های اسلامی در جایی دیگر غیر از پاکستان برگزار شود
وزیر امور خارجه ترکیه افزود: این توصیه ها در اسنادی که پس از نشست وزیزان خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان به تصویب رسید، گنجانده شده است.
یادآوری می کنیم، که در آغاز ماه اگوست، طالبان حملات خود را در برابر نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمدحسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان مسئول سیاست خارجی بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل قرار داشت، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала