رسانه: پنتاگون شمار تلفات غیر نظامیان کشته شده در افغانستان را کمتر اعلام کرد

© Sputnik / J.A.KПохороны погибших в результате террористической атаки в Кабуле
Похороны погибших в результате террористической атаки в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
عضو شوید
نیویورک تایمز: پنتاگون شمار غیر نظامیان کشته شده در سوریه، عراق و افغانستان را کمتر اعلام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات هوایی ارتش آمریکا در سوریه، عراق و افغانستان را دست کم گرفته است، در واقع این تعداد "بسیار بیشتر" از تخمین های نظامی است، در این خصوص نیویورک تایمز به نقل از هزار سند وزارت دفاع امریکا نگاشته است.
این روزنامه نگاشته است: "شمارش دقیق کل تلفات غیر ممکن است، اما بیشتر از آن چیزی است که پنتاگون اعتراف کرده است".
این روزنامه می نویسد که به طور مستقل تخمین تلفات را تجزیه و تحلیل کرد، از بیش از صد مکان مرتبط با حملات بازدید کرد و با بازماندگان محلی و مقامات سابق و فعلی ایالات متحده مصاحبه کرد.
Indian Foreign Minister Subrahmanyam Jaishankar addresses a press conference on the performance of the ministry of external affairs in first 100 days of Prime Minister Narendra Modi's new term in office in New Delhi, India, Tuesday, Sept. 17, 2019 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
هند: دولت "واقعا فراگیر" در افغانستان تشکیل شود
بر اساس آمارهای نظامی، در نتیجه حملات هوایی انجام شده در چارچوب مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، 1417 غیرنظامی کشته شدند. از سال 2018 تاکنون 188 نفر دیگر در نتیجه عملیات هوایی آمریکا در افغانستان در میان غیر نظامیان جان خود را از دست داده اند.
با این حال، تحلیل این روزنامه از اسناد نشان داد که "صدها مورد مرگ گزارش نشده است".
این روزنامه به ویژه به کاستی‌های تحقیق در مورد حملات هوایی اشاره می‌کند: به عنوان مثال، تنها در 12 درصد از کل حملاتی که در آن غیرنظامیان ممکن است جان خود را از دست بدهند، انجام تحقیقات کامل توصیه شده است. تحقیقات "بر اساس شواهد نادرست یا ناقص" بود. علاوه بر این، گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان به طور سیستماتیک "رد شد" زیرا هیچ جسدی در فیلم‌های ویدئویی ضبط نشد، اگرچه این فیلم اغلب کوتاه‌تر از آن بود که بتوان بر اساس آن قضاوت کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала