اظهارنظر دبیرکل ناتو در مورد ایده برگزاری یک کنفرانس با روسیه درباره منطقه نفوذ

© REUTERS / Pascal RossignolГенсек НАТО Йенс Столтенберг на пресс-конференции по итогам саммита в Брюсселе
Генсек НАТО Йенс Столтенберг на пресс-конференции по итогам саммита в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
عضو شوید
ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو از ایده برگزاری یک کنفرانس با روسیه درباره منطقه نفوذ انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "ژورنال دی دیمانش"، دبیرکل ناتو با برگزاری کنفرانسی که در آن رهبران جهان می‌توانند در مورد حوزه‌های نفوذ، توانایی کنترول آنچه که همسایگانشان ممکن انجام دهند و یا هم قادر به انجام کنترول آن نباشند، بحث کنند، مخالفت کرد و این ایده را یک جهت‌گیری نادرست و یک گام به عقب خواند.
به عقیده وی، مسکو به جای صحبت در مورد حوزه‌های نفوذ ناتو، باید راه‌های اعتمادسازی، کنترول تسلیحات، کاهش‌ تنش‌ها و اطمینان از شفافیت رزمایش‌ها را مورد بحث قرار دهد.
پیشتر سخنگوی ناتو گفته بود که ائتلاف آتلانتیک شمالی برای گفتگوی سازنده با روسیه در آینده نزدیک آماده است. به گفته وی، همه کشورهای عضو این سازمان پیش‌نویس توافقنامه تظمین‌های امنیتی که از سوی روسیه ارائه شد را مورد مطالعه قرار داده‌اند.
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
استولتنبرگ: پیش نویس توافق‌نامه امنیتی روسیه را دریافت کرده‌ایم
پیش از این، روسیه پیش‌نویس توافقاتی با ایالات متحده امریکا و ناتو را منتشر کرده بود که شامل مقرراتی در خصوص تضمین های امنیتی متقابل در اروپا، عدم استقرار راکت‌های میان برد و کوتاه برد در شعاع هدف و امتناع از گسترش بیشتر ناتو به سوی شرق و در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала