محموله جدید کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان رسید

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием
Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
در ادامه ارسال کمک های بشر دوستانه روسیه به افغانستان وزارت دفاع این کشور از ارسال بسته جدید کمک ها به افغانستان خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از ارسال 3 هواپیمای نظامی ترانسپورتی با 36 تن کمک های بشردوستانه به افغانستان خبر داده است.
بر اساس اعلام وزارت دفاع، برای ارسال این محوله کمکی که شامل مواد غذایی و دارو برای افغان ها است، گروه هوانوردی متشکل از 3 هواپیمای نظامی توسط سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور تنظیم شد.
پیش از این ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه در مورد امکان اعطای وام به دولت افغانستان صحبت کرده بود.
به گفته این دیپلمات، اگر این تصمیم از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اتخاذ شود، مسکو نیز می تواند اقدامی مشابه انجام دهد.
کابلوف تاکید کرد که این غرب بود که دارایی های افغانستان را مسدود کرد، بنابراین ایالات متحده و کشورهای غربی باید تمام مسئولیت مالی بازسازی افغانستان پس از جنگ را بر عهده بگیرند.
تسلط طالبان بر افغانستان در ماه آگست، کمک‌کنندگان را بر آن داشت تا میلیاردها دالر کمک به این کشور را متوقف کنند. برنامه غذایی ملل متحد هشدار می‌دهد که میلیون‌ها افغان از جمله کودکان ممکن است از گرسنگی بمیرند، مگر اینکه اقدام فوری انجام شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала