متقی عازم پاکستان شد

© @https://twitter.com متقی عازم پاکستان شد
متقی عازم پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی به پاکستان رفت.
به گزارش اسپوتنیک، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی گروه طالبان در رأس هیأتی از این گروه برای شرکت در نشست وزیران خارجه‌ی سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) به پاکستان رفته است.
عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان در تویتی گفته که امیرخان متقی صبح امروز (شنبه، 27 قوس) رهسپار اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان شده است.
نشست وزیران خارجه‌ی سازمان همکاری‌های اسلامی فراد (یک‌شنبه، ۲۸ قوس) به میزبانی اسلام‌آباد در مورد افغانستان برگزار می‌شود. در این نشست افزون بر نمایندگان کشورهای عضو این سازمان، نمایندگانی از امریکا، اتحادیه‌ی اروپا، چین و روسیه نیز دعوت شده‌اند.
هدف از برگزاری این نشست، یافتن یک راه‌حل برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان خوانده شده است.
همچنین قبل از این، شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان این نشست را برای بهبود روابط طالبان با جامعه‌ی جهانی مهم خوانده بود.
با این حال، او تأکید کرده بود که در این نشست وزیران خارجه‌ی سازمان همکاری‌های اسلامی، در مورد به‌رسمیت‌شناختن طالبان بحث نخواهد شد. طالبان اما از این سازمان قبلا خواسته بودند که حکومت این گروه را حمایت و به رسمیت بشناسد.
از سویی هم، سفر امیرخان متقی به اسلام‌آباد برای شرکت در نشست وزیران خارجه‌ی سازمان همکاری‌های اسلامی در حالی صورت می‌گیرد که شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان از این سازمان خواسته بود که عضویت طالبان در این سازمان را رد و به آنان جازه‌ی اشتراک در این نشست ندهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала