قانون‌گذاران آمریکا در نامه‌ی به حکومت خواستار کمک‌ها به افغانستان شدند

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
شماری از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای از حکومت این کشور خواسته که برای جلوگیری از فروپاشی فاجعه بار در افغانستان، به‌گونه‌ی مستقیم به مردم این کشور کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، 37عضو کنگره آمریکا شامل دموکرات ها و جمهوری‌خواهان در نامه‌ی که به وزارت‌های خارجه و مالیه آن کشور فرستاده شده، خواستار ارسال کمک به افغانستان شده اند.
در نامه خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه و جنت یلن وزیر مالیه ایالات متحده گفته شده که کانگرس تمایملی برای کمک به گروه طالبان ندارد.
با این حال در نامه تأکید شده که افغانستان در آستانه‌ی فروپاشی اقتصادی است و برای کمک به مردم این کشور، می‌شود رویکردی اتخاذ کرد که زمینه‌ی مشروعیت‌دهی به گروه طالبان را فراهم نکند.
Американский государственный деятель Джейк Салливан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
شرط آمریکا برای ارائه کمک به دولت طالبان
کانگرس آمریکا از جو بایدن، رییس‌جمهور آن کشور هم خواسته تا دارایی‌های مسدودشده‌ی افغانستان را به یک نهاد مناسب بدهد.
در نامه‌ی آنان از سازمان ملل متحد به عنوان یکی از این نهادها نام برده شده و گفته است که با آزادکردن آن، این نهاد می‌تواند معاشات آموزگاران پرداخت و غذای کودکان تأمین شود.
در نامه تأکید شده که آمریکا باید یک رهنمود مالی را ارایه کند تا در آن، معافیت تحریم‌های کنونی در امر کمک‌های بشردوستانه روشن باشد.
گفتنی است که ایالات متحده آمریکا پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، نزدیک به 10 میلیارد دالر از ذخایر بانک مرکزی را نیز مسدود کرده و با وجود درخواست‌ها و تلاش‌های مکرر اجازه استفاده از این پول را به طالبان نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала