روسیه ورود 7 شهروند بریتانیایی را به خاک این کشور ممنوع کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Зона паспортного контроля в Международном аэропорту Внуково
Зона паспортного контроля в Международном аэропорту Внуково - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو در واکنش به اقدام بریتانیا در تحریم‌ هفت شهروند روسی به دلیل پرونده الکسی ناوالنی، ورود 7 شهروند بریتانیایی را به خاک روسیه ممنوع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، دولت بریتانیا در ماه اگست سال 2021 میلادی به بهانه‌های دور از ذهن و نامعقول، محدودیت‌های شخصی را علیه هفت شهروند روسیه تحت رژیم تحریم‌های ملی به دلیل "مسوولیست مستقیم در مسمومیت ناوالنی" اعلام کرد.
زاخارووا خاطرنشان کرد: مسکو این اقدام را یک حمله بی‌اساس دیگر ضدروسی از سوی لندن و تایید عملی بر قصد دولت بریتانیا برای ادامه مسیر مخرب در امور دوجانبه می‌داند.
وی افزود: در پاسخ به اقدامات غیردوستانه لندن و بر اساس اصل عمل متقابل، تصمیم گرفته شد که تحریم‌های شخصی علیه تعدادی از نمایندگان بریتانیا که در فعالیت‌های ضد روسی همکاری نزدیک دارند، اعمال شود. آنها اجازه ورود به خاک روسیه را ندارند.
به گفته وی، روسیه مجبور است اعلام کند که بازگشایی مداوم چرخ تحریم‌ها توسط مقامات بریتانیایی، تلاش‌های طرف روسی در سطوح مختلف برای بازگرداندن روابط بین دولتی به یک مسیر سازنده را خنثی می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: ما بار دیگر از رهبر بریتانیا می‌خواهیم که خط رویارویی با کشورمان را کنار بگذارد. هرگونه اقدام غیردوستانه بدون پاسخ متناسب باقی نخواهد ماند.
بیستم اگست سال 2020 میلادی گزارش شد طیارۀ که الکسی ناوالنی وبلاگ نویس مخالف دولت روسیه در آن از ولایت تومسک به مسکو پرواز می‌کرد، به دلیل نامساعد شدن وضعیت جسمی وی ناچار به فرود اضطراری در اومسک شد. دولت آلمان اعلام کرد که بر اساس نتایج متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، ناوالنی با عامل اعصاب "نوویچوک" مسموم شده است. مقامات روسیه تمامی اتهامات علیه مسکو در خصوص موضوع ناوالنی را قاطعانه رد کرده اند و ضمن اظهار نارضایتی نسبت به استفاده غرب از این موضوع، خواستار همکاری آلمان برای حل این مسئله و روشن شدن حقیقت شده اند.
واکنش روسیه به سخنان وزیر دفاع بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
واکنش روسیه به سخنان وزیر دفاع بریتانیا
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала