درهم کوبیدن جنگنده های سعودی از سوی ارتش یمن با موشک بالستیک

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisیحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
ارتش یمن اعلام کرد که یگان موشکی این کشور توانسته آشیانه جنگنده‌های سعودی در جنوب عربستان و چند هدف حیاتی دیگر را در این کشور در هم بکوبد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که یگان موشکی این کشور نقاط مهمی را در خاک عربستان هدف حمله قرار داده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: "یگان موشکی -به لطف خداوند- توانست آشیانه جنگنده‌های سعودی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیش مشیط و چند هدف دیگر در جیزان را با پنج موشک بالستیک در هم بکوبد".
یحیی سریع در ادامه اضافه کرد که موشک‌ها دقیقا با اهداف برخورد داشته‌اند.
سریع همچنین گفت، که این حمله در پاسخ به تجاوزهای هوایی و جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن انجام شده است.
ارتش یمن در پایان تأکید کرد، که تا زمان تداوم تجاوزها و محاصره این کشور، برای انجام عملیات‌هایی بزرگ‌تر و گسترده‌تر علیه عربستان آمادگی دارد.
همزمان با این اعلام، ائتلاف سعودی حمله به جیزان را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که موشک‌ها با اماکن غیرنظامی برخورد کرده‌اند و باعث آتش‌سوزی در محل شده‌اند.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
یورش بزرگ پهپادی یمن بر پایتخت عربستان سعودی
این حمله در حالی علیه عربستان سعودی انجام شده است که منابع یمنی ساعاتی پیش خبر دادند که در پی حمله جنگنده‌های سعودی به ولایت الحدیده یمن (غرب)، دو کودک یمنی شهید و سه نفر دیگر از جمله یک زن زخمی شده‌اند.
عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از سال ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.
این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و تنها با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала