Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جوکوویچ و بارتی برندگان جوایز بهترین‌های سال تنیس

© REUTERS / PAUL CHILDSنواوک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان Tennis - Wimbledon - All England Lawn Tennis and Croquet Club, London, Britain - July 11, 2021 Serbia's Novak Djokovic celebrates with the trophy after winning his final match against Italy's Matteo Berrettini
نواوک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان   Tennis - Wimbledon - All England Lawn Tennis and Croquet Club, London, Britain - July 11, 2021 Serbia's Novak Djokovic celebrates with the trophy after winning his final match against Italy's Matteo Berrettini - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
نواک جوکوویچ ستاره صربستانی دنیای تنیس و بارتی ستاره آسترالیایی بخش زنان بهترین‌های این فصل تنیس بودند.
به گزارش اسپوتنیک؛ فدراسیون بین المللی تنیس موسوم به ITF گزارش کرده که نواک جوکوویچ صربستانی مرد شماره یک و اشلی بارتی ستاره استرالیایی تنیس به عنوان قهرمانان جهان در سال 2021 معرفی شدند.
تنیسور صربستانی که امسال برنده تورنمنت‌های بزرگی مانند رولان گاروس، ویمبلدون یا اوپن استرالیا شد، برای هفتمین بار این جایزه را دریافت کرد که او را به بازیکنی تبدیل می‌کند که بیشترین بار این جایزه را کسب کرده است و از پیت سامپراس آمریکایی (با شش جایز) پیشی گرفت.

جوکوویچ پس از دریافت جایزه گفت: "پس از چنین سال پرباری برای من، تیمم، خانواده و هوادارانم، افتخار بزرگی است که برای هفتمین بار قهرمان ITF جهان شدم. از نتایجی که کسب کرده‌ام بسیار سپاسگزار و افتخار می‌کنم و خوشبختانه این فرصت را داشتم که با تیم صربستان نیز رقابت کنم."

در همین حال اشلی بارتی برای دومین بار این جایزه را دریافت نمود. او در سال 2019 به اولین استرالیایی بدل شد که جایزه بهترین بازیکن جهان را گرفت. بارتی که در رنکینگ جهانی در رتبه اول قرار دارد، امسال توانست برای دومین بار به عنوان قهرمان ویمبلدون و برنز دونفره مختلط آخرین بازی‌های المپیک 2020 توکیو شناخته شود.

بارتی گفت: "من احساس خوشبختی می‌کنم که از ورزشی که دوستش دارم امرار معاش می‌کنم، به خصوص در سالی که چالش برانگیز و غیرقابل پیش بینی بود. می‌خواهم از تیم و خانواده‌ام به خاطر همه کارهای‌شان تشکر کنم و از طرفداران تنیس در سراسر جهان که همچنان از ما حمایت می‌کنند، تشکر کنم."

به همین ترتیب، ITF در بخش دونفره به زوج کروات نیکولا مکتیچ و مته پاویچ، برندگان اولین طلای المپیک برای کرواسی در تاریخ‌اش و باربورا کریچیکووا و کاترینا سینیاکوا چک، برندگان رولان گاروس و طلای المپیک توکیو، جایزه داد.
علاوه بر این، در رده "ویلچر" شینگو کونیدا جاپانی، دیده دی گروت هالندی و دیلان آلکوت استرالیایی؛ و همچنین شانگ یونچنگ چینی و پترا مارسینکو کروات در رده جوانان به عنوان قهرمانان جهان معرفی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала