تیراندازی در نواحی سرحدات قرغزستان و تاجکستان

© Sputnik / Semiryaga /  مراجعه به بانک تصاویر سرحدات تاجکستان
سرحدات تاجکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
سرویس سرحدی قرغزستان: حادثه با استفاده از سلاح در سرحد با تاجکستان رخ داده است.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز مطبوعاتی سرویس سرحدی این جمهوری روز پنجشنبه گفته است که این حادثه با استفاده از سلاح در سرحد قرغزستان و تاجکستان رخ داده است.
به گفته وی، شهروندان قرغزستان در حال انجام کارهای ساختمانی در منطقه کوچو بویو، منطقه باتکن بودند. سرحدی های تاجکستان در محل حادثه آمدند و خواستار توقف تیراندازی شدند. نخست درگیری لفظی صورت گرفت که به درگیری مسلحانه تبدیل شد.
گفته شده است که بلافاصله دیدار نماینده سرحدی قرغزستان در مسیر باتکن با نماینده سرحدی تاجکستان در مسیر اسفارا برگزار شد. طرف تاجکستان غیرقانونی بودن استفاده از سلاح را تشخیص داد، زیرا اتباع قرغزستان در حال انجام کارهای ساختمانی بودند. نه در نزدیکی خط سرحدی، بلکه در داخل روستای کوچو بویو.
تاجکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2019
درگیری مسلحانه در سرحدات تاجکستان و قرغزستان
نماینده تاجکستان وعده داده است که اقدامات لازمه علیه نظامیان که اجازه وضعیت درگیری را داده است، اتخاذ خواهد شد.
طرفین توافق کردند که تحقیقات یکجانبه انجام دهند و برای جمع بندی نتایج با یکدیگر ملاقات کنند. نماینده نیروهای سرحدی تاکید کرد: وضعیت در بخش قرغزستان و تاجکستان از سرحد دولتی با ثبات است.
سرحد قرغزستان و تاجکستان به صورت دوره ای به منطقه درگیری بین ساکنان محلی و نیروهای سرحدی دو کشور تبدیل می شود. دلیل این امر بخش های تقسیم نشده است، جایی که نمی توان تعیین کرد که سرحد بین دولت ها چگونه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала