جنجال غیبت ملک سلمان در نشست شورای همکاری خلیج فارس

© AP Photo / Saudi Press Agencyولي العهد السعودي الأمير محمد بن سلمان يتحدث إلى العاهل السعودي الملك سلمان بن عبد العزيز آل سعود في افتتاح القمة الخليجية الـ 39 في الرياض، 9 ديسمبر/كانون الأول 2018
ولي العهد السعودي الأمير محمد بن سلمان يتحدث إلى العاهل السعودي الملك سلمان بن عبد العزيز آل سعود في افتتاح القمة الخليجية الـ 39 في الرياض، 9 ديسمبر/كانون الأول 2018 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
یک رسانه بریتانیایی اعلام کرد که غیبت ملک سلمان در نشست شورای همکاری خلیج فارس به شایعات درباره سلامتی و وضعیت جسمانی او دامن زده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایسنا به نقل از روزنامه گاردین نوشت که غیبت ملک سلمان، پادشاه عربستان در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس تردیدها و سوالاتی را درباره وضعیت جسمانی او و همچنین مسوولیت‌های محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور ایجاد کرده است.
طبق گزارش، محمد بن سلمان به جای ملک سلمان میزبان این نشست بود و مقامات عربستان هیچ توضیحی را درباره دلیل غیبت ملک سلمان 85 ساله در این نشست در ریاض نداده‌اند.
ناظران و افراد مطلع به روزنامه بریتانیایی گفتند که غیبت ملک سلمان در این نشست بیانگر دادن اختیارات و مسوولیت‌های بیشتر به بن سلمان است و عملا انتقال حکومت از پدر به پسر اتفاق افتاده است.
این روزنامه در ادامه نوشت: طی 20 ماه گذشته، ملک سلمان تنها یک بار در انظار عمومی دیده شده و در طول همه گیری ویروس کرونا، او در شهر نئوم اقامت داشته است. تنها سفر اخیر او به ریاض، پایتخت، در اگست 2020 برای یک عمل جراحی موفقیت آمیز کیسه صفرا بوده است.
آخرین دیدار او با یک مقام غربی نیز با دومینیک راب، وزیر خارجه سابق بریتانیا و پنج ماه پیش انجام شده است.
شماری از مقامات سابق عربستان معتقدند که چنین اتفاقی و غیبت ملک سلمان در مراسمات استقبال از مقامات اروپایی و عربی بی‌سابقه است.
این روزنامه همچنین گزارش داد که ملک سلمان به سختی وظایف خود را انجام می‌دهد و ولیعهد کسی است که افسار قدرت را در دست گرفته است.
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
ریاض 63 میلیارد دالر تسلیحات از امریکا خریده‌است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала