امریکا سلاح لیزری آزمایش کرد

© Photo / U.S. NavyИспытание американскими военными в Тихом океане лазерного оружия против беспилотников
Испытание американскими военными в Тихом океане лазерного оружия против беспилотников - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
فرماندهی مرکزی امریکا اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش کشور یک سلاح لیزری قدرتمند در خلیج عدن آزمایش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیفنس بلاگ، فرماندهی مرکزی امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی کشور یک سلاح لیزری را آزمایش و به کمک آن یک شناور هدف را در خاورمیانه منهدم کرده است.
آزمایش روز سه‌شنبه از عرشه ناو "یو اس اس پورتلند" انجام و به سمت هدفی در خلیج عدن شلیک شد و در نهایت نیز ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا مستقر در خاورمیانه، در بیانیه‌ای این آزمایش را "موفقیت آمیز" توصیف کرد.
حدود دو هفته پیش ارتش امریکا گفته بود در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش کردن قدرتمندترین سلاح لیزری خود در سال آینده میلادی است.
این سلاح (لیزر) 150 کیلووات قدرت دارد مشترکاً توسط شرکت نورثروپ گرومن و دفتر تحقیقات نیروی دریایی بر اساس یک لیزر 30 کیلوواتی که بر روی کشتی "یو اس اس پونس" نصب شده، ساخته شده است.
سلاح لیزری جدید بخشی از پروژه ارتش امریکا برای ساخت سلاح‌هایی است که می‌توانند پهپادها و کشتی‌های کوچک، راکت‌ها و مهمات توپخانه را هدف قرار دهند.
در سال 2020 میلادی، سیستم لیزری تسلیحاتی (LWSD) در اقیانوس آرام آزمایش شد. لیزر با موفقیت یک پهپاد کوچک را هدف قرار دارد.
پیش از این، "دیمیتری کوزنف"، کارشناس مسائل نظامی گفته بود که سیسم‌ لیززی "پرسوت" روسی برای از کار انداختن ماهواره‌ها طراحی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала