آمریکا حدود نیم میلیارد دالر و یک میلیون دوز اضافی واکسن کرونا به افغانستان کمک کرد

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرده است که واشنگتن یک میلیون دوز واکسن کرونا و 474 میلیون دالر را به کمک‌های بشردوستانه این کشور افزوده است.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده‌گی وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان که بر عهده تام وست است، در توییتی گفته که 474 میلیون دالر به کمک‌های بشردوستانه این کشور در سال جاری اضافه شده است.
به گفته وست ایالات متحده همچنین یک میلیون دوز اضافی واکسن کووید-19 را از طریق کواکس به مردم افغانستان اهدا کرده‌است.
آمریکا تأکید کرده است که در کنار مردم افغانستان باقی می‌ماند.
این بسته کمکی در حالی اعلام می‌شود که "بحران بشری" در افغانستان "بی‌پیشینه" خوانده شده است.
در روزهای اخیر با افزایش بهای دالر، دست‌رسی مردم به مواد اولیه خوارکی نیز محدود شده است.
هرچند گفته شده است که فروپاشی اقتصادی افغانستان مدت‌ها پیش از سقوط دولتی به ریاست محمداشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور آغاز شده بود، اما با سقوط این دولت و تسلط طالبان در پانزدهم آگست، این فروپاشی تسریع شد.
طالبان حکومت پیشین، تحریم‌های آمریکا و مسدودیت دارایی‌هایی افغانستان از سوی ایالات متحده را عامل تشدید وضعیت بحرانی کنونی کشور می‌دانند. اما شماری باور دارند که عمل‌کرد طالبان نیز علت عمده وضعیت جاری است. حکومت طالبان تاکنون شناسایی بین‌المللی نشده است.
طالبان به تازه‌گی گفته‌اند که خواهان روابط نزدیک با امریکا است و این کشور باید سرمایه‌های افغانستان را آزاد کند، اما امریکا گفته است که طالبان به 10 میلیون دالر از سرمایه‌های بانک مرکزی دست‌رسی نخواهند داشت.
این همه در حالی است که نهادهای مددرسان از وقوع فاجعه بشری هولناک در افغانستان که محصول مجموعه پیچیده‌ای از عوامل است، هشدار داده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала