Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

عملکرد رئال و بارسا پس از خروج رونالدو و مسی چگونه بود؟

© AP Photo / Manu FernandezBarcelona's Lionel Messi, right and Real Madrid's Cristiano Ronaldo greets each other before a Spanish La Liga soccer match between Barcelona and Real Madrid, dubbed 'el clasico', at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Sunday, May 6, 2018
Barcelona's Lionel Messi, right and Real Madrid's Cristiano Ronaldo greets each other before a Spanish La Liga soccer match between Barcelona and Real Madrid, dubbed 'el clasico', at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Sunday, May 6, 2018 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2021
عضو شوید
رفتن کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و جدایی لیونل مسی از بارسلونا بر عمل‌کرد هر دو تیم تاثیر مستقیم گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک؛ اکنون چهار ماه از پایان همکاری 21 ساله لیونل مسی با بارسلونا می‌گذرد و به فرانسه نقل مکان کرده تا مرحله جدیدی از دوران حرفه‌ای خود را با پاریسن‌جرمن در لیگ 1 تجربه کند.
در حالی‌که باشگاه در تابستان بازیکنانی مانند ممفیس دپای و سرخیو آگوئرو را به خدمت گرفت تا خط حمله خود را تقویت کند، ولی همیشه پر کردن خلأ بزرگ مسی برای باشگاه دشوار بود.
انتظار می‌رفت بارسلونا در این فصل لالیگا با مشکل مواجه شود و چنان هم شد که این تیم فعلا با 23 امتیاز از 15 بازی در رده هفتم جدول لیگ قرار دارد و 16 امتیاز کمتر از صدرنشین لیگ و رقیب‌ا رئال مادرید است.
اما بزرگترین ناکامی که باشگاه تا به اینجای فصل با آن مواجه شده است، حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و سقوط به لیگ اروپا است. برای اولین بار در 21 سال گذشته، بارسلونا از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت.
آخرین باری‌که کاتالان‌ها در لیگ اروپا بازی کردند در فصل 04-2003 بود. مسی اولین بازی حرفه‌ای خود را برای این باشگاه در فصل 05-2004 انجام داد و زمانی‌که در این باشگاه بود، همیشه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.
رئال مادرید نیز با جدایی کریستیانو رونالدو از این باشگاه در سال 2018 با یک بحران روبرو شد. آنها در لالیگا سوم شدند، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط آژاکس حذف شدند و به نیمه نهایی کوپا دل‌ری رسیدند. آنها برابر رقیب همیشگی شان (بارسلونا) شکست خوردند.
اما در مقایسه با بارسلونا، این تیم به شکلی بسیار بهتر با جدایی فوق ستاره خود کنار آمد. برخلاف باشگاه کاتالانی، مادریدی‌ها به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و در صدر گروه خود قرار گرفتند و پس از 15 بازی در جایگاه بهتری در جدول لیگ هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала