امارات به امریکا: از قرارداد خرید اف-35 خارج می‌شویم

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationУчебно-тренировочные полеты истребителей Су-30СМ и Су-35С в Карелии
Учебно-тренировочные полеты истребителей Су-30СМ и Су-35С в Карелии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2021
عضو شوید
امارات متحده عربی تهدید کرده از قرارداد چند میلیارد دالری خرید جنگنده‌های "اف-35"، پهپادهای "ریپر" و سایر تجهیزات نظامی پیشرفته ساخت امریکا خارج می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، ده وال استریت ژورنال، گزارش داده است که امارات به مقامات آمریکایی گفته است که قصد دارد این معامله را متوقف کند زیرا ابوظبی فکر می‌کند الزامات امنیتی که ایالات متحده برای محافظت از تسلیحات با فناوری پیشرفته برابر ادعای جاسوسی چین وضع کرده بسیار سخت‌گیرانه است.
با این حال امارات تهدید کرده است که از قرارداد چند میلیارد دالری برای خرید جنگنده‌های "اف-35"، "پهپادهای ریپر" و سایر تجهیزات نظامی پیشرفته ساخت آمریکا خارج می‌شود.
۶ جنگنده «اف-۲۲» امریکا امارات را ترک کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2020
۶ جنگنده «اف-۲۲» امریکا امارات را ترک کردند
به نوشته این روزنامه مشخص نیست که آیا قرارداد تسلیحاتی 23 میلیارد دالری که در روزهای پایانی دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق امریکا امضا شده بود از بین رفته یا اینکه تهدید امارات یک حرکت چانه‌زنی در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده روز چهارشنبه توسط یک مقام عالیرتبه اماراتی به امریکا است. این هیات نظامی اماراتی قرار است در گفت‌وگوهای دو روزه را با مقام‌های پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) برقرار کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала