طالبان: مقام‌های پیشین که مردم را تنها گذاشتند امروز جایزه می‌گیرند

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: جایزه‌های مبارزه برای حقوق بشر به کسانی داده می‌شود که مردم را بخاطر زندگی راحت تنها گذاشتند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آلمان به تازگی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، اعلان نمود که شهرزاد اکبر رییس پیشین کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و 14 تن دیگر از کشورهای مختلف جایزه حقوق بشر فرانسه-آلمان را از آن خود کرده‌اند.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، امروز دوشنبه(22، قوس) در صفحه توییترش نوشته است: " کسانی که با امتیازات دالری در نهادهای مختلف در دفاتر مجلل کار می‌کردند، نه پیاده شدند، نه گرسنه و نه زندان اما به مجرد آمدن تحول (با آنکه عفو عمومی اعلان شده بود) بجای که در پهلوی مردم بمانند برای زندگی راحت‌ فرار کردند، امروز جایزه‌های مبارزه برای حقوق بشر را می‌گیرند!"
وی همچنان در یک تویت جداگانه نوشته است که چهره بسیار نادرستی از افغانستان در رسانه‌های معروف خارجی نمایش داده می‌شود؛ اما واقعیت‌های زیاد و خوب دیگری، کاملا نادیده گرفته می‌شود.
شیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
وزیر امر به معروف و نهی از منکر: حجاب یعنی زنان باید کاملا پنهان بمانند
به باور وی؛ بحران اقتصادی و عده‌ی از مشکلات نظام نو پا به‌جای خود؛ اما واقعیت‌های زیاد و خوب دیگری، کاملا نادیده گرفته می‌شود. برخی رسانه‌ها محض سیاه‌نمای می‌کنند.
از سوی هم، سازمان دیده‌بان حقوق بشر مدعی است که مقامات طالبان در افغانستان محدودیت‌های گسترده‌ای را برای رسانه‌ها و آزادی بیان وضع کرده‌اند که در حال حاضر انتقاد و مخالفت خفه شده است.
این درحالی است که حساب کاربری تلویزیون ملی نیز امروز (دوشنبه، 22 قوس) به نقل از شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان نوشته است: "حجاب به معنی این ا‌ست که زنان کاملا پنهان باشند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала