گفت و گوی اعضای سنای امریکا و مقامات پاکستان درباره افغانستان

© @OfficialDGISPRگفت و گوی اعضای سنای امریکا و مقامات پاکستان درباره افغانستان
گفت و گوی اعضای سنای امریکا و مقامات پاکستان درباره افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
عضو شوید
هیاتی از سنای امریکا متشکل از اعضای کمیته‌های اطلاعات و نیروهای مسلح طی سفر به پاکستان با نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور دیدار و پیرامون تحولات افغانستان و لزوم اقدامات سازنده برای توسعه روابط اسلام‌آباد-واشنگتن رایزنی کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سناتورهای امریکایی در سفر به اسلام‌آباد با "عمران‌خان" نخست وزیر، جنرال "قمر جاوید باجوا" فرمانده ارتش و "سهیل محمود" قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان دیدار کردند.
منابعی رسمی از پاکستان گفته است، که سفر اعضای کمیته‌های نیروهای مسلح و اطلاعات سنای آمریکا به پاکستان درحالی انجام می‌شود که اسلام‌آباد اخیرا با وجود دعوت رسمی واشنگتن برای حضور در کنفرانس مجازی به اصطلاح دموکراسی به میزبانی جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا، از شرکت در این برنامه خودداری کرد.
ناظران سیاسی در پاکستان تشدید جنگ سرد میان پکن و واشنگتن که از نظر اسلام‌آباد یک رویکرد خطرناک در منطقه و دارای تبعات منفی بر مشارکت قوی و تعاملات راهبردی پاکستان با چین می‌باشد را علل عدم حضور اسلام‌آباد در کنفرانس مجلس دموکراسی عنوان کردند، زیرا در میان دعوت شدگان به این برنامه خبری از روسیه و چین نبود.
EU-Pakistan Meeting Focusing on Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
افغانستان محور نشست اتحادیه اروپا و پاکستان
دیدار عمران‌خان نخست وزیر پاکستان با هیات سناتورهای آمریکایی نیز درحالی انجام شد که وی روزهای اخیر ضمن انتقاد از تداوم مسدودیت دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا، نسبت به افزایش جنگ سرد میان آمریکا و چین هشدار داد و حتی آمادگی اسلام‌آباد را برای کمک به تنش‌زدایی میان این دو قدرت جهان اعلام کرد.
نخست وزیر پاکستان طی گفت‌وگو با هیات آمریکایی گفت: مشارکت عمیق تر و قوی تر بین پاکستان و آمریکا برای صلح، امنیت و رفاه منطقه و هر دو کشور مفید و حیاتی است.
وی درباره تحولات افغانستان نیز افزود: پاکستان و ایالات متحده باید تعامل عمیق تری برای پیشبرد اهداف مشترک صلح، ثبات و توسعه اقتصادی داشته باشند. عمران‌خان بر نیاز فوری به حمایت از مردم افغانستان با اتخاذ همه اقدامات ممکن برای جلوگیری از بحران انسانی و سقوط اقتصادی تاکید کرد.
فرمانده ارتش پاکستان نیز در دیدار اعضای کمیته‌های نیروهای مسلح و اطلاعات سنای آمریکا گفت: اسلام‌آباد مایل به حفظ تعامل سازنده دوجانبه با همه بازیگران منطقه است و آرزوی روابط صلح آمیز، متنوع و پایدار را دارد.
جنرال باجوا همچنین بر ضرورت همگرایی جهانی در مورد افغانستان برای جلوگیری از بحران بشردوستانه و نیاز به تلاش های هماهنگ برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم این کشور تاکید کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала