کمک های بشردوستانه ترکمنستان به افغانستان در ماه دسامبر می رسد

© Photo / Faryab Provinceمحموله کمک های ترکمنستان به افغانستان رسید
محموله کمک های ترکمنستان به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
عضو شوید
ترکمنستان در ماه دسامبر به افغانستان در زمینه مواد غذایی، پوشاک و محصولات نفتی کمک می کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه روسی زبان دولت ترکمنستان بی طرف گزارش داد، که ترکمنستان در ماه روان یک محموله کمک های بشردوستانه شامل مواد غذایی، پوشاک و محصولات نفتی به افغانستان همسایه ارسال خواهد کرد.
این دستور از سوی قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در نشست گسترده دولت ترکمنستان امضا شد. این سند به وزارت کشاورزی و حفاظت محیط زیست، وزارت صنایع نساجی، کنسرن دولتی ترکمن گاز، پالایشگاه نفت سیدی، مجتمع پالایشگاه‌های نفت ترکمن باشی و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان دستور داده است تا کالاها و محصولات مربوطه را به عنوان کمک های بشردوستانه به افغانستان اهدا کنند.
در این سند همچنین به وزارت خارجه وظیفه داده است، که از ارسال و انتقال کمک های بشردوستانه به افغانستان در دسامبر 2021 اطمینان حاصل کند.
یادآوری می کنیم، که به تاریخ 15 اگوست سال روان جنگجویان گروه طالبان بدون درگیری 33 ولایت افغانستان به جز پنجشیر را به تصرف خود در آوردند. در آغاز ماه، طالبان (گروه طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 سال نظامی ایالات متحده در این کشور پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان مسئولیت سیاست خارجی را بر عهده داشت، اعلام شد. یکی از مشکلات اساسی کشور در شرایط بحران شدید اقتصادی، تامین غذا و سایر کالاهای ضروری مردم بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала