رئیس‌جمهور اردوغان: برقراری صلح و ثبات پایدار در افغانستان آرزوی مشترک ماست

© REUTERS / Presidential Press Office / Murat Cetinmuhurdar Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время выступления перед членами своей партии
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время выступления перед членами своей партии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه تاکید بر ضرورت حمایت از افغانستان گفت که برقراری صلح و ثبات پایدار در این کشور آرزوی مشترک جهان اسلام است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح شانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت:‌ برقراری صلح و ثبات پایدار در افغانستان آرزوی مشترک ماست. حق نداریم به مردم افغانستان پشت کنیم.
اردوغان گفت: به ویژه ادامه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان در این شرایط دشوار اولویت دارد. در سهم خود به افغانستان و برادران افغان که دارای روابط تاریخی هستیم حمایت می‌کنیم.
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به این که در زمینه روند سیاسی نواقص نامطلوبی در زمینه فراگیری دولت وجود دارد، تصریح کرد که انتقادات و پیشنهادات صریحا از طریق‌های نهادهای ذی‌ربط به مخاطبان انتقال داده می‌شوند.
اردوغان با بیان این که ترکیه به تلاش‌های خود در زمینه عدم بروز اغتشاش و درگیری مجدد در افغانستان ادامه می‌دهد، گفت: این اقدامات را برای آرامش و ثبات افغانستان و کشوهای برادر منطقه انجام می‌دهیم. جهان اسلام در کنار ارسال کمک‌های بشر دوستانه باید در این نیز همبستگی فعالانه داشته باشد.
 اردوغان: برقراری امنیت و ثبات در افغانستان حائز اهمیت است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
اردوغان: برقراری امنیت و ثبات در افغانستان حائز اهمیت است
وی با اشاره به این که تحولات افغانستان موجب ایجاد موج جدید مهاجرت خواهد شد، تصریح کرد: ترکیه که بیش از 5 میلیون پناهجو از جمله 3.6 میلیون پناهجوی سوری میزبانی می‌کند، تحمل موج جدید پناهجویان را نخواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала