طالبان پاکستان قصد تمدید آتش بس با اسلام آباد را ندارد

© REUTERS / Abdul Khaliq Achakzai Флаги Пакистана и Талибана* на границе двух государств
Флаги Пакистана и Талибана* на границе двух государств - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
عضو شوید
تحریک طالبان پاکستانی در اعلامیه‌ای تمدید آتش‌بس با حکومت پاکستان را نپذیرفته و مقامات پاکستان را به عملی نکردن وعده ها متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تحریک طالبان پاکستان با نشر اعلامیه ای روز گذشته اعلام کردند که آتش بس یک ماهه با حکومت پاکستان درکار نیست.
این گروه به رغم آزاد شدن تعدادی از جنگجویانش از زندان‌های پاکستان، حکومت این کشور را متهم می‌کند که به وعده‌های خود عمل نکرده است.
بر اساس تفاهم میان دو طرف، قرار بود آتش‌بس ۳۰ روزه زمینه را برای مذاکرات آینده به میانجی‌گری طالبان افغان مساعد سازد و هر دو جانب توافق کرده بودند که بر مبنای پیشرفت در مذاکرات مستقیم، آتش‌بس را تمدید کنند.
سفر سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
سفر سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان به پاکستان
اما محمد خراسانی، یک سخنگوی این گروه با نشر اعلامیه‌ای گفت که حکومت پاکستان هیات مذاکره کنندهٔ خویش را برای پیشبرد مذاکرات نفرستاد و نه هم به تعهداش برای رهایی ۱۰۲ زندانی این گروه عمل کرد.
او گفت که تاسیسات امنیتی دولت پاکستان با وجود آتش‌بس، علیه اعضای این گروه عملیات راه اندازی کرد.
ازسوی هم نور ولی محسود فرمانده این گروه در سفرش به مناطق شمالی پاکستان می‌گوید که تحریک طالبان شاخه‌ای از طالبان افغانستان است. او به هوادارن خود می‌گوید: تحریک طالبان، شاخه‌ای از امارت اسلامی افغانستان است و ما بخشی از آنیم.
گروه "تحریک طالبان پاکستان" از سوی کشورهای پاکستان، ایالات متحده، کانادا و بریتانیا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала