وزارت خارجه روسیه: روابط مسکو و غرب وارد نقطه بحرانی شده‌است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات غرب در قبال اوکراین خطرات جدی بین‌المللی را دامن می‌زند و ممکن به تشدید نظامی در اروپا منجر شود.
به گزارش اسپوتنیک، براساس بیانیه‌ وزارت امور خارجه روسیه، در عین حال روابط بین مسکو و بروکسل قبلاً وارد نقطه بحرانی شده است.
دیپلمات‌های خاطرنشان کردند که از وضعیت اوکراین برای ایجاد تنش بین بلوک غرب و مسکو استفاده می‌شود. در عین حال، وزارت امور خارجه روسیه تاکید می‌کند که روابط روسیه و غرب در حال حاضر تنزل یافته و حتی به نقطه بحرانی رسیده است.
وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که خود کشورهای ناتو کی‌ف را به سمت تجاوز سوق می‌دهند و به تحویل دهی سلاح‌ها به این آن کشور (اوکراین) ادامه می‌دهند. این وزارتخانه گفت: "هیچ راه دیگری برای توضیح رزمایش مکرر برنامه‌ریزی نشده ایالات متحده و متحدانش در دریای سیاه وجود ندارد".
وزارت خارجه روسیه همچنان اعلام کرد، پیوستن اوکراین به ناتو با استقرار سسیستم‌های راکتی در این کشور با حداقل زمان پرواز به مناطق مرکزی روسیه، همراه است.
در بیانیه همچنان آمده است که پیوستن اوکراین به ناتو، استقرار تسلیحات بی ثبات کننده و سیستم‌های راکتی در این کشور با حداقل زمان رسیدن به سمت مناطق مرکزی روسیه را به همراه خواهد داشت. این رفتار غیرمسوولانه خطرات غیرقابل قبولی برای امنیت روسیه ایجاد می‌کند و باعث ایجاد تهدیدات نظامی برای همه طرف‌های درگیر می‌شود.
Заместитель министра иностранных дел России Сергей Рябков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
ریابکوف: نباید ناتو به سمت شرق پیشروی کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала