جایزه 1500 دالری چین به شهروندانی که ابتلا به کووید را اعلام کنند

© AP Photo / Koji SasaharaКитайская молодежь в масках гуляет в Йокогаме, Япония
Китайская молодежь в масках гуляет в Йокогаме, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
عضو شوید
شهر هاربین چین با هدف مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد به هر شهروندی که علائم ویروس یا آزمایش مثبت خود را گزارش دهد، حدود 1570 دالر پاداش خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، دیجیاتو به نقل از رسانه دولتی چین گزارش داد، جایزه عنوان شده به منظور تلاش این کشور برای شناسایی ویروس کرونا تا قبل از انتشار غیرقابل کنترول آن در شهر ارائه شده است. هاربین یکی از شهرهای مستقل و بزرگ چین محسوب می‌شود که 5.2 میلیون نفر جمعیت دارد و روز سه شنبه دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آن گزارش شده است.
تلاش چین برای از بین بردن شیوع کرونا
چین یکی از معدود کشورهای جهان است که استراتژی "کووید-صفر" را دنبال می‌کند که هدف از آن حذف کامل ویروس کرونا به جای سرکوب کردن گسترش بیماری است. در این گزارش همچنین قید شده که درمان ویروس کرونا در چین رایگان است، بنابراین مبلغ جایزه ارائه شده صرفا به نوعی انگیزه است تا خود شهروندان بیماری را گزارش کنند.
طبق گزارش کمیسیون ملی صحت چین، در روز سه شنبه 94 مورد جدید ابتلا به کووید-19 در این کشور گزارش شده که هیچ یک از آن‌ها منجر به مرگ نشده است. با این وجود 34 مورد گزارش شده جدید به افرادی مربوط می‌شود که به تازگی وارد این کشور شده‌اند. سیستم قرنطین چین به این صورت است که افراد هنگام ورود به کشور مورد آزمایش قرار می‌گیرند و قبل از ورود به جامعه باید خود را ایزوله کنند.
علاوه بر این، هنوز هیچ موردی از ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا تحت عنوان امیکرون در این کشور گزارش نشده است.
گفته می‌شود گونه جدید ویروس کرونا از دلتا عفونی‌تر است و هم اکنون با گذشت زمان، حضور آن در کشورهای بیشتری از جهان گزارش می‌شود.
Билл Гейтс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
پیش‌بینی گیتس از زمان پایان همه‌گیری کرونا
علاوه بر این در گزارش دیگری، دانشمندان از گونه دیگری با نام غیررسمی "امیکرون لایک" یا "کرونا پنهان" خبر داده بودند که در تست‌های PCR نیز قابل شناسایی نیست. با این وجود هنوز اطلاعات رسمی دقیقی از میزان خطرناک بودن این گونه جدید عنوان نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала