هشدار روسیه از خطر تکرار "بحران کارائیب"

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
عضو شوید
دیپلمات روسیه: در "ابزارخانه" سیاست خارجی آمریکا، هیچ "ابزاری" به غیر از شانتاژ، تهدید و تحریم در رابطه با روسیه باقی نمانده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه در دیدار با خبرنگاران گفت:"آری، اوضاع می تواند تا این مرحله پیشرفت کند. اگر رفقا از آن سو به درک صحیح نرسند و همین روش رفتاری را پیش ببرند، ما بر اساس منطق پیشرفت اوضاع، می توانیم "بیدار شویم" و خود را در "بحران مشابهی" بیابیم که در واقع شکست کامل دیپلماسی خواهد بود. البته هنوز وقت برای رسیدن به توافق عاقلانه وجود دارد.
اوضاع به دلیل نقض تعهدات در مورد جلوگیری از فعالیت نظامی در اطراف مرزهای روسیه که هم‌اکنون هر چه بیشتر مشاهده می شود، به وخامت گرائیده است.
روسیه گزینه عاقلانه این وضعیت را پیشنهاد می کند، به طور متفاوت می توان به تضمین حقوقی رسید، اما این تضمین باید همانا تضمین حقوقی و قراردادی باشد ونه نوعی وعده و قول و شفاهی. زیرا همه این چیزها را بارها و بارها پشت سر گذاشتیم.
Официальный представитель министерства иностранных дел РФ Мария Захарова во время брифинга - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
تاکید روسیه به آزادسازی تمام بودجه صندوق بازسازی افغانستان
البته منظور، تحکیم مقام بخشی از اراضی در نوعی سند نیست، روسیه باید از تضمین حقوقی امنیت خود برخوردار باشد، امنیت به معنای جهانی آن و نه فقط در بخشی از جهان و نه فقط در بخش خاصی، بخش هدف تیراندازی، بلکه بطور تمام و کمال، به ویژه با درنظرداشت اینکه اوضاع برای روسیه بطور واقعی وخیم شده است.
مسکو هیچ کشوری را تهدید نمی کند اما به غرب در باره پیامدهای گام ها و اقدامات غیردوستانه آن ها هشدار می دهد. در "ابزارخانه" سیاست خارجی آمریکا، هیچ "ابزاری" به غیر از شانتاژ، تهدید و تحریم در رابطه با روسیه باقی نمانده است. اما این آن "زبانی" نیست که برای ما قابل پذیرش باشد. ما باید موضع محکم خود را نشان بدهیم، همان کاری که اکنون انجام می شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала