اولین عکس سویه "اومیکرون" ویروس کرونا منتشر شد

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ با استفاده از یک میکروگراف الکترونی تصویری از گونه "اومیکرون" ویروس کرونا را منتشر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان علوم پزشکی دانشگاه هنگ کنگ، از جمله پاتولوژیست ها و ویروس شناسان، پس از عفونت با سویه "اومیکرون" SARS-CoV-2 توانستند میکروگرافی از سلول کلیه میمون (Vero E6) تهیه کنند و تصویر آنرا با بزرگنمایی کم و زیاد منتشر کنند.
محققان توضیح دادند که در با بزرگنمایی این تصویر، میکروگراف آسیب به سلول‌های دارای وزیکول‌های متورم حاوی ذرات کوچک ویروسی سیاه رنگ را نشان می‌دهد. فتومیکروگراف با بزرگنمایی بالا تجمعات ذرات ویروسی را با خارهای تاجی روی سطح آنها نشان می دهد.
پیش از این مشخص شد که محققان دانشمندان این کشور موفق به جداسازی سویه جهش یافته جدید ویروس کرونا " اومیکرون " از نمونه های آزمایشگاهی شدند که در فرآیند به روز رسانی واکسن ها برای مقابله با این ویروس کمک خواهد کرد.
گفتنی است ویروس جهش یافته جداشده این امکان را فراهم خواهد کرد تا واکسن هایی برای این ویروس ساخته و یا واکسن های پیشین به روز رسانی شوند. ویروس "اومیکرون " از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان سویه ای نگران کننده شناخته شده است.
سازمان جهانی بهداشت ابتدا این سویه جدید را به نام B.1.1.529 معرفی و در تاریخ 26نوامبر آنرا " اومیکرون " نامگذاری کرد. از آن زمان گزارش هایی از سراسر جهان از جمله در کشورهای استرالیا، بلژیک، بوتسوانا، انگلیس، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا، هلند، فرانسه و کانادا درباره شناسایی افراد مبتلا به این سویه ثبت شده است که موجب شد دولت ها تصمیم هایی برای بازگرداندن ممنوعیت های مسافرتی و پیشگیری های جدی اعمال کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала