درخواست دو میلیارد دالری یونیسف برای نجات کودکان افغانستان

© Sputnik / TAZIMبیجاشدگان داخلی کودکان
بیجاشدگان داخلی کودکان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل می گوید که برای جلوگیری از فروپاشی نظامی صحی افغانستان و فراهم‌سازی خدمات حیاتی برای کودکان و خانواده‌های آنها به دو میلیارد دالر نیاز است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفته‌است که برای جلوگیری از فروپاشی نظامی صحی افغانستان و فراهم‌سازی خدمات حیاتی برای کودکان و خانواده‌های افغان به دو میلیارد دالر ضرورت دارد. به گفته این نهاد، با این پول نیازمندی‌ فوری بیش از 24 میلیون نفر که نصف آن کودکان‌اند، رفع خواهد شد.
الیس اکونگا؛ نماینده یونیسف در افغانستان گفته‌است: "زمستان آغاز شده است و بدون پول اضافی، یونیسف و شرکای آن قادر نخواهند بود تا به کودکان و خانواده‌های نیازمند کمک رسانی کنند…میلیون‌ها کودک افغان در معرض خطر قحطی و مرگ قرار دارند."
یونیسف تخمین زده‌است که نصف کودکان زیر سن پنج سال در افغانستان تا سال 2022 به دلیل بحران غذایی به سوتغذیه حاد مبتلا خواهند شد.
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
یونیسف: یک میلیون کودک افغان با خطر احتمالی مرگ روبرو اند
افزون بر این شیوع بیماری‌های کشنده خطر دیگری است که به گفته یونیسف کودکان افغان را تهدید می‌کند. بر اساس آمار این اداره در سال 2021 بیش از 60 هزار واقعه سرخکان در افغانستان ثبت شده است.
یونیسف گفته‌است که این اداره در صورت دریافت دو میلیارد دالر خدمات حیاتی را برای کودکان افغان فراهم کرده و تداوم ارایه خدمات اساسی چون صحت و آموزش را برای آنان تضمین خواهد کرد.
خانم اکونگا کشورهای کمک‌کننده را ترغیب کرده‌است که به درخواست بشردوستانه یونیسف پاسخ مثبت گفته و از کودکان افغان حمایت کنند.
وی همچنان گفته‌است، ما باید حس مشترک بشری خود را به یاد آورده و برای زنده نگهداشتن کودکان، تغذیۀ درست، تامین مصوونیت و زمینۀ آموزش آنان هرکاری را انجام دهیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала