آغاز تحقیقات پنتاگون در مورد خروج امریکا از افغانستان

© Photo / Spc. Hubert Delany III/U.S. Armyپنج نشانه فروپاشی امپراتوری امریکا
پنج نشانه فروپاشی امپراتوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
روزنامه 8صبح به نقل از رسانه‌های امریکایی گزارش داده است که وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون روند بررسی خود در مورد عقب‌نشینی این کشور از افغانستان را آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون روز چهارشنبه، 17 قوس، در بیانیه اعلام کرد، تیمی که برای بررسی خروج امریکا از افغانستان تشکیل شده بود، هفته گذشته به کارش آغاز کرده است.
این تیم قرار است روی موارد بعد از خروج ایالات متحده امریکا در ماه اسد سال جاری از افغانستان تحقیق کند.
براساس توافق‌نامه صلح دوحه میان امریکا و طالبان، نیروهای این کشور در ماه اسد سال جاری افغانستان را ترک کردند. پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، طالبان حملات‌شان را شدت بخشیدند و سرانجام در بیست‌وچهارم ماه اسد، کابل را تصرف و نظام پیشین را سقوط دادند.
با این همه، راب لودویک، سخنگوی پنتاگون گفته که وزارت دفاع امریکا متعهد به درک آنچه در افغانستان اتفاق افتاده، هست. از این رو وی تأکید کرده است که این وزارت بررسی هایش را در مورد خروج امریکا و تحولات که پس از خروج رخ داد، آغاز کرده است.
سخنگوی وزارت دفاع امریکا، اما مشخص نکرده است که این تیم در چه مدت قرار است بررسی‌هایش در مورد تحولات پس از خروج امریکا را تکمیل کند.
لودیک گفته است: "تیم کار خود را هفته گذشته آغاز کرده است، بنابر این من در حال حاضر هیچ اطلاعات جدید در این مورد ندارم".
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
پنتاگون: اگر نیاز باشد حضور خود در خاورمیانه را افزایش خواهیم داد
این تیم در حالی بررسی‌هایش در مورد خروج امریکا از افغانستان را آغاز کرده است که پیش از این سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گزارشی درباره درس‌های آموخته شده از جنگ 20 ساله امریکا در افغانستان منتشر کرد. این نهاد گفته بود که تحولات سیاسی در افغانستان به دلیل یک استراتژی نامنسجم و زمان بندی غیرواقعی اتفاق افتاد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала