بانک مرکزی: دومین بسته کمک نقدی برای افغانستان به کابل رسید

© Sputnik / Zakarya Safariپول افغانی
پول افغانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
بانک مرکزی حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که به ادامه کمک‌های بشردوستانه با افغانستان، دومین بسته کمک‌های بشر دوستانه به افغانستان را دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بانک مرکزی اعلام کرد که دومین بسته کمک نقدی بشردوستانه برای افغانستان، امروز (سه‌شنبه، 16 قوس) به کابل رسیده‌است.
در اعلامیه بانک مرکزی به مقدار این کمک اشاره نشده و آمده‌است که این کمک نقدی به بانک بین‌المللی افغانستان سپرده شده‌است.
بانک مرکزی افغانستان گفته است که زمینه انتقال این بسته‌های کمکی را از میدان هوایی کابل تا بانک بین‌المللی افغانستان تسهیل کرده است.
بانک مرکزی گفته‌است که برای تسهیل راه‌های اصولی که منجر به جلوگیری از فقر و تنگدستی مردم افغانستان می‌شود، همواره تلاش کرده‌است.
این بانک به مردم اطمینان داده‌ که وضعیت نظام بانکی کشور و نیازمندی‌ ارزی به زودی حل خواهد شد.
هفته قبل نیز یک بسته از کمک‌های نقدی سازمان ملل به بانک بین‌المللی افغانستان سپرده شده بود.
بانک مرکزی گفته‌است که این سلسله کمک‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
این بسته‌های کمک‌های بشر دوستانه در حالی به گونه نقدی کمک می‌شود که با تسلط طالبان بر افغانستان، کشور با بحران بشری و فقر شدید مواجه است.
پیش از این، بیش‌تر کشورهای گفته بودند که با مردم افغانستان کمک می‌کنند، اما این کمک‌ها را در اختیار حکومت سرپرست طالبان قرار نمی‌دهند.
به این ترتیب، این دومین بار است که حکومت سرپرست طالبان از آدرس نهاد بین‌المللی کمک نقدی مستقیم دریافت می‌کند.
این در حالی است که سقوط ارزش پول ملی، صبح امروز (سه شنبه، 16 قوس) بار دیگر رکورد شکست و براساس آخرین نرخ ارزش یک دالر امریکایی به بیش از 100 افغانی رسیده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала