Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ضرر بزرگ مالی در انتظار بارسلونا

© AP Photo / Michael Sohnبارسلونا
بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2021
عضو شوید
بارسلونا در صورتی که بامداد پنجشنبه موفق به صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا نشود، ضرر سنگین مالی را متقبل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، بارسلونا پس از بحران کرونا، مشکلات مالی زیادی داشته و همین موضوع سبب شد تا قرارداد مسی تمدید نشود و گریزمن از تیم جدا شود.
این تیم هنوز هم وضعیت خوبی از لحاظ مالی ندارد و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده این مشکلات بیشتر از قبل خواهد شد.
بارسلونا که در چند سال آخر همواره راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شده است، در حال حاضر شانس اندک برای راه‌یابی به این مرحله دارد و باید بامداد پنجشنبه بایرن مونیخ را در آلیانز آرنا شکست دهد تا راهی مرحله بعدی چمپیونزلیگ گردد.
بارسلونا در صورتی که در رسیدن به این هدف ناکام بماند، 20.2 میلیون یورو ضرر مالی خواهد کرد که با توجه به وضعیف فعلی ضرر سنگینی محسوب می‌شود.
این یک ضربه اقتصادی شدید برای ریاست خوان لاپورتا خواهد بود و عدم کسب درآمد از مرحله یک هشتم نهایی و عدم حضور در مرحله یک چهارم نهایی نیز به شانس باشگاه برای جذب بازیکنان در بازار نقل و انتقالات در جنوری آسیب می‌رساند.
اگر بلوگرانا به لیگ اروپا سقوط کند، ضرر 20.2 میلیونی تا حدودی کاهش می‌یابد. این تیم اگر بتوانند به نحوی این تورنمنت را ببرند، در مجموع 14.9 میلیون یورو به دست خواهند آورد.
چنین دستاوردی باشگاه را به زیان 5.3 میلیون یورویی تحت بودجه اولیه محدود می‌کند. باید گفت که هر چه باشگاه بتواند پول بیشتری از طریق اسپانسرینگ یا موفقیت در زمین کسب کند، به معنای بودجه بیشتر در آینده برای دستمزدها و خرید بازیکنان خواهد بود.
بارسا اما شانس دارد تا با وجود شکست برابر بایرن و شکست بنفیکا برابر دیناموکیف راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان شود و از این ضرر فرار کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала