فرضیه دانشمندان درباره منشأ پیدایش کرونای امیکرون

© REUTERS / Behrouz MehriВакцинация в Япоии
Вакцинация в Япоии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
عضو شوید
دانشمندان در حال بررسی این فرضیه هستند که گونه جدید کرونای امیکرون پس از انتقال ویروس از فردی به حیوان ظاهر شد، به سرعت سازگار و دوباره به انسان منتقل شد.
به گزارش اسپوتنیک، "سیکخولیل مویو" یکی از کارمندان دانشکده طبی عمومی هاروارد تی اچ چان این مطلب را به بلومبرگ بیان کرد.
این دانشمند که از جمله محققانی بود که برای اولین بار گزینه جدید SARS-CoV-2 را شناسایی کردند، گفت: ما هنوز در تلاشیم تا بفهمیم چگونه این همه جهش در چنین مدت زمان کوتاهی شکل گرفته است. اگر به سویه‌های قبلی، در آلفا و در بتا نگاه کنید، خواهید دید که جهش‌ها در طول زمان انباشته شده اند.
به گفته مویو، نحوه گسترش سریع امیکرون در سراسر جهان نگران کننده است، زیرا به‌نظر می‌رسد که الگوی جهش خود را جمع‌ می‌کند.
اخیراً سویه جدیدی از ویروس کرونا با نام B.1.1.529 در آفریقای جنوبی شناسایی شد که سازمان جهانی صحت (WHO) آن را امیکرون (Omicron) نامید. امیکرون همانند نام‌های قبلی آلفا، بتا، گاما و دلتا یکی از حروف الفبای یونانی است و جایگزینB.1.1.529 خواهد شد. طبق گزارش رسانه‌های خارجی این گونه تاکنون در آفریقای جنوبی، کنگ، اسرائیل، بلجیم، جمهوری چک، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا و همچنان احتمالاً در هالند و اتریش شناسایی شده است، به نظر می‌رسد که امیکرون یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا است.
Бригада скорой медицинской помощи доставила пациента в карантинный центр в Коммунарке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2021
دانشمندان آفریقا جنوبی: سویه جدید " امیکرون " خطر ابتلای دوباره به کرونا را سه برابر می‌کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала