دیدار 2 روزه هیات‌های امریکا و طالبان در دوحه

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا از گفتگوی یک هیئت امریکایی به رهبری توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، در روزهای دو شنبه و سه شنبه با نمایندگان طالبان در قطر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که نمایندگانی از وزارت خارجه، وزارت خزانه‌داری، جامعه اطلاعاتی به رهبری توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان شرکت کرده بودند و با هیأت طالبان در دوحه گفتگو کردند.
وی افزود که که در این دیدار دو روزه، هیئت امریکایی بر لزوم عمل وعده‌های علنی طالبان: اجازه ندادن تهدید به هیچ کشوری از خاک افغانستان، تضمین خروج امن برای شهروندان امریکایی و افغان‌هایی که در قبال آنها تعهدات ویژه‌ای داریم، حفاظت از حقوق بشر از جمله زنان، دختران و اقلیت‌ها، تاکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت که در این دیدار هیئت امریکایی همچنان متعهد شد به حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای مقابله با این وضعیت ادامه دهد.
پیشتر، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفته بود که در این دیدار دو روزه، ‏دو طرف روی مسائل سیاسی، اقتصادی، بشری، صحی، تعلیمی، امنیتی و کمک‌رسانی و هم‌چنان فراهم‌آوری تسهیلات لازم بانکی و نقدی بحث کردند.
به گفتۀ وی، هیأت طالبان به جانب امریکایی از امنیت اطمینان داد و از آن‌ها خواست تا پول منجمد افغانستان باید بدون قید و شرط آزاد شود، فهرست‌های سیاه و ‏تحریم‌ها باید خاتمه یابند و مسائل بشری از سیاسی جدا شوند.
طالبان این نشست‌ها را مثبت دانسته و می‌افزایند که دو طرف توافق کردند تا در آینده نیز به برگزاری چنین نشست‌ها ادامه دهند.
این دومین دیدار مقامات امریکایی با طالبان از زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است.
آغاز مذاکرات طالبان با اتحادیه اروپا در دوحه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
گفت‌وگوهای قطر؛ اتحادیه اروپا: حکومت همه‌شمول تشکیل شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала