جزئیات دیدار دو روزه ای متقی با فرستاده امریکا برای افغانستان

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان در جریان دیدار دو روزه اش با فرستاده ای امریکا برای افغانستان درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، بشری، بهداشتی، آموزشی و امنیتی گفت و گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار عاصی سخنگوی وزارت امور خارجه گروه طالبان درباره سرپرست وزارت خارجه این گروه با فرستاده ای ویژه ای امریکا برای افغانستان در یکسری تویتی نوشت: هیأت عالی‌رتبهٔ افغانستان به رهبری مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجهٔ افغانستان، گفتگوهای تفصیلی دو-روزه را با تام وست، نمایندهٔ ویژهٔ ایالات متحده برای افغانستان و هیأت عالی‌رتبهٔ همراه‌وی مشمول نمایندگان از ادارات مختلف انجام داد.
او افزوده است، که هیأت روی مسائل سیاسی، اقتصادی، بشری، بهداشتی، آموزشی و امنیتی و کمک‌رسانی و همچنان فراهم‌آوری تسهیلات لازم بانکی و نقدی بحث نمودند.
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
متقی: سفارت آلمان در کابل باز می‌شود
در ادامه او نوشته است، که هیأت افغانستان به جانب امریکایی از امنیت اطمینان داد و از آنها خواست تا پول منجمد شده افغانستان باید بدون قید و شرط آزاد شود، فهرست‌های سیاه وتحریم‌ها باید خاتمه یابند و مسائل بشری از سیاسی جدا شوند.
بلخی نوشته است، که همچنان نشست‌های جداگانه میان گروه‌های مسلکی و تخنیکی دو هیأت به منظور پیشرفت بهتر در موضوعات برگزار گردید. در کُل، نشست‌ها مثبت بوده و دو طرف توافق کردند تا در آینده نیز به برگزاری چنین نشست‌ها ادامه دهند.
یادآوری می کنیم، که چند روز پیش سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان برای دیدار با نمایندگان دولت های اروپایی و امریکا به قطر سفر کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала