کشورهای عضو اکو در فراهم کردن کمک‌ها به افغانستان با یکدیگر همکاری کنند

© MirziyoyevШавкат Миромонович Мирзиёев, Президент Узбекистана
Шавкат Миромонович Мирзиёев, Президент Узбекистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ازبیکستان امروز (یکشنبه، 7 قوس) از کشورهای عضو اکو خواست تا در فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با یکدیگر همکاری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، شیرزاد اسداف، معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری ازبکستان گفت که شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور این کشور در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در عشق‌آباد، از کشورهای عضو خواست تا رویکردهای مشترک در فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ایجاد کنند.
اسداف به نقل از رئیس‌جمهور میرضیایف در کانال تلگرامی خود نوشته است: بدون کمک جامعه جهانی به شمول نزدیکترین همسایگانش، مردم افغانستان به تنهایی قادر به تحمل این آزمایشات سنگین نخواهند بود. این کشور هر روز به یک بحران انسانی شدید تبدیل می‌شود. بنابراین ما باید کوشش خود را به خرچ دهیم تا به مردم افغانستان کمک کنیم و رویکردهای مشترک ایجاد کنیم.
رئیس‌جمهور میرضیایف همچنان گفته است که ازبیکستان قصد دارد به کار کردن با افغانستان در زمینه‌ تجارت، حمل و نقل و پروژه‌های انرژی منطقه‌ای ادامه دهد.
رئیس‌جمهور ازبکستان: افغانستان نباید به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
رئیس‌جمهور ازبکستان: افغانستان نباید به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود
اکو یک سازمان همکاری اقتصادی بین دولتی منطقه‌ای است که در سال 1985 میلادی تاسیس شد. ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان را شامل می‌شود. پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو با ریاست شوکت میرضیایف رئیس‌جمهور ازبیکستان در عشق‌آباد برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала