چه افرادی در برابر ویروس کرونای "امیکرون" آسیب‌پذیر هستند؟

© Photo / Denis FarrellЮАР
ЮАР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
عضو شوید
داکتران از آفریقای جنوبی از سرعت انتشار گونه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون در میان جمعیت جوان وحشت‌زده شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، "رودو ماتیوا"، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه شفاخانه سووتو ناحیه‌ای حاشیه‌نشین شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی می‌گوید: مراجعه کنندگان بیشتر جوانان بین 20 تا بیش از 30 سال هستند که به شکل متوسط و شدید به این بیماری (کرونا امیکرون) متبلا شده اند و برخی از آنها به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. 65 درصد بیماران واکسین نشده اند و بیشتر بقیه فقط اولین دوز واکسین را دریافت کرده‌اند.
به گفته این داکتر، در صورت تداوم افزایش تعداد مبتلایان، امکانات درمانی پیچیده‌تر خواهد شد. ممکن در بدترین حالت، وضعیتی شبیه کرونا دلتا به وجود خواهد آمد، بنابراین باید بسترهای بیشتر برای مراقبت‌های ویژه آماده کنیم.
گونه جدید ویروس کرونا موسوم به "امیکرون (Omicron)"
در روزهای گذشته تحت عنوان گونه جدید کرونا جهش یافتهB.1.1.52 در آفریقای جنوبی، بوتسوانا گزارش شد و باعث نگرانی‌ سازمان جهانی صحت شده است. همچنان ساید جاوید، وزیر صحت بریتانیا همچنان هشدار داده بود که گونه جدید ویروس کرونا احتمالا به کشورهای بیشتری انتقال پیدا خواهد کرد.
طبق گزارش رسانه‌های خارجی، حدود صد نفر در آفریقای جنوبی به این بیماری مبتلا شده اند. موارد متعددی در هنگ کنگ، اسرائیل، بلجیم، جمهوری چک، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا و همچنان احتمالاً در هالند و اتریش وجود دارد. همه این موارد وارداتی هستند.
Логотип Всемирной организации здравоохранения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
سازمان جهانی صحت تفاوت اصلی خطرناک گونه جدید کرونا را نام برد
سازمان جهانی صحت پس از نشست اضطراری روز جمعه، این گونه را که قبلاً به نام B.1.1.529نامیده می شد را به عنوان یک نوع نگران کننده شناسایی کرد و حرف یونانی omicron (اومیکرون) را به نوع کرونا جدید شناسایی شده در آفریقای جنوبی اختصاص داد. اولین نمونه‌های ابتلا به کرونا امیکرون از 20 عقرب در کشور بوتسوانا شناسایی شد. برخی کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، آلمان و ایتالیا هم اکنون مرزهای هوایی خود را بسته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала